Hlavní obsah

O Fiat má zájem Čína. Co to znamená pro Ferrari?

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tak dlouho koncern FCA sháněl kupce, až mu nakonec před vraty stojí fronta. Čínské automobilky pochopily, že cesta na evropský trh vede přes zaběhnuté značky. A tak nyní Italům práskají o stůl miliardami.

Článek

Určitě si vzpomenete, jak se Fiat marně snažil o spojení s Volkswagenem a dalšími koncerny, aby si zajistil a hlavně udržel slibnou pozici na trhu. Sedmý největší výrobce automobilů na světě dokonce do médií jeden čas nadhazoval vějičky o "zaručených jednáních" a čekal, jestli se některý z velkých hráčů nechytí. Nezadařilo se a Sergio Marchionne musel hledat dál tu bájnou dohodu, která by zacementovala jeho postavení v dějinách celé značky. Teď to ale vypadá, že se konečně nad koncernem slétají... nikoliv supi, ale miliardáři. Jednu čínskou nabídku už prý Fiat odmítnul, ačkoliv byla výrazně přes jeho tržní hodnotu. V tomhle boji astronomických cifer si ale Marchionne nemůže dovolit udělat chybu, ačkoliv má jistě noty od hlavních akcionářů - italské rodiny Agnelliových.

Foto: Archiv Garáž.cz

Italové totiž s čínskými automobilkami už dávno spolupracují a skrz některé prodávají poměrně úspěšně v Asii vybrané modely od Jeepu a Chrysleru. Naštvat si potenciální partnery, by se nemuselo do budoucna vyplatit. Tady ale samozřejmě mluvíme o kompletním převzetí firmy, takže je jasné, že hraje roli taktika a zdlouhavé vyjednávání. Podle dostupných zdrojů se o Fiat doslova přetahuje několik čínských značek. Nemusíte se ale bát, že vaše Ferrari, Maserati nebo Alfa Romeo budou najednou kompletně made in China. Tyhle tři značky totiž do prodávaného balíčku vůbec nepatří a tvoří samostatný subjekt. Možná si vzpomenete, že se Ferrari před časem odtrhlo a samostatně zamířilo na burzu. Daří se mu skvěle, zvyšuje prodeje a vydělává nejen na autech, ale i na ostatním zboží se vzpínajícím se koníkem.

Foto: Archiv Garáž.cz

FCA tak prodává hlavně Jeep a Chrysler, a v takovém případě se možná expert přestane divit, proč tu není zájem ze strany evropských značek. FCA totiž v posledních letech masivně investovalo hlavně do Ferrari, Maserati a Alfy. Nové platformy, nové motory atd. Jeep/Chrysler oproti tomu frčí na zastaralé technice a ztrácí kvůli tomu cenné pozice na trhu. Není divu, že se nakonec povedlo přemluvit hlavně Čínu, která usiluje hlavně o dobré jméno a technologie si může koupit jinde. 

Reklama

Načítám