Hlavní obsah

Mazda přetáhla lidi od Audi: Možná si vyšlápne i na Le Mans

Foto: Archiv Garáž.cz

Japonská automobilka v americkém seriálu vytrvalostních závodů IMSA posledních pár let doslova padala na hubu. Její vozy buď nedojely, nebo rovnou pohořely (doslova). Teď ale sází na vítěze, německý tým Joest.

Článek

Kdo by tým Joest neznal, ten pravděpodobně výsledky čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans čte jen podle palcových titulků, protože tihle borci z Německa s tovární podporou Audi mají na kontě hned šestnáct vavřínu z nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě. Jsou ale také jednou z obětí Dieselgate, protože jakmile se Audi z Le Mans narychlo stáhlo, přišli borci o práci. Naštěstí netrvalo dlouho a začala s nimi vyjednávat právě Mazda. Slovo dalo slovo a po šesti měsících je hotovo, což je pro Japonce skvělé, protože v IMSA se začínají hýbat ledy - tovární tým Cadillacu tu všechny drtí, ale příští sezónu se sem chystá i Acura vyzbrojená know-how od úspěšného týmu Penske. Mazda byla doposud spíše otloukánkem, teď má ale šanci promluvit do hry o nejvyšší trofej.

Foto: Archiv Garáž.cz

Problémový prototyp s benzínovým čtyřválcem o objemu dvou litrů už automobilka odeslala do Německa, kde ho kompletně rozeberou a navrhnou možné úpravy. Spekuluje se i o tom, že se motor zahodí a nahradí něčím spolehlivějším, ale diesel to jistě nebude, takže se Joest po letech dominance s naftou vrací zpátky k tomu správně vonícímu palivu. V Atlantě už se buduje nové zázemí pro závodní stáj Mazda Joest, kde si pak nový prototyp přeberou a začnou ho dál vylepšovat, aby byl připravený na čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně, která se jede v lednu 2018 a startuje novou sezónu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Mazda je mimochodem stále jedinou japonskou automobilkou, které se povedlo vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Toyota se sice úspěšně snaží tenhle rekord nalomit, ale zatím se nezadařilo. Pokud ale Joest vytáhne Mazdu zpátky na výsluní v USA, není důvod, aby se nevrátil s novým odznáčkem na kapotě i do Le Mans. A to by teprve začalo být zajímavé...

Reklama

Načítám