Článek
Vůbec první auto na nové platformě MEB bude elektrickým bratříčkem Golfu. Můžeme jen spekulovat, jak se vlastně budou jednotlivé vozy jmenovat, zvlášť když má Volkswagen momentálně v nabídce variantu e-Golf. Právě na ní si můžeme snadno předvést, jaké změny nás za necelé tři roky čekají. Aktuální e-Golf se dočkal zlepšení dojezdu z původních 200 na 300 km, zvýšení výkonu na 134 koní a prodává se za 960 tisíc Kč. Právě cena oproti standardním zážehovým Golfům je asi největší překážkou, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že v Česku neexistují žádné zelené pobídky.
První model I.D. by měl mít podle prvních propočtů dojezd minimálně 400 km (podle některých metrik ale i výrazně víc), výkon cca 170 koní a prodávat by se měl podle zástupců automobilky o osm tisíc dolarů levněji než Tesla Model 3. Je samozřejmě otázkou, jestli myslí základní cenu Modelu 3 (cca 840 tisíc Kč), nebo Elonem Muskem zmíněnou průměrnou cenu i s příplatky, vyvozenou z toho, jak si zákazníci auto opravdu objednávají. Ta je totiž asi o sedm tisíc dolarů vyšší. I tak by se ale jednalo oproti e-Golfu o výrazné polepšení o nemalé peníze. V optimističtějším případě by se novinka dostala cenově někam na úroveň Golfu GTI a GTD, možná dokonce ještě níž. A to už by při rozumné dynamice (slíbenu máme akceleraci z nuly na sto za osm sekund) a případném rychlonabíjení dává smysl.
Volkswagen v této úvaze také počítá s tím, že pořizovací ceny baterií do roku 2020 klesnou a vozy bude možné vyrábět levněji. A v plánu je minimálně pět dalších modelů v následující pětiletce, mezi nimi prý i dva sedany, což by mohlo poukazovat na elektrickou obdobu Octavie a Superbu, resp. Jetty a Passatu. Volkswagen zatím jenom naznačuje, aby odlákal zákazníky Tesle, ale už brzy bude muset s pravdou ven, protože zelené tažení je potřeba podpořit důkazy.