Článek
Nebudu se tu příliš rozepisovat, protože Ondra Chamilla má momentálně šanci si na korejské eNko doslova sáhnout a přinese vám zítra živé dojmy. I v suché řeči čísel lze však vypozorovat hned několik důvodů k radosti. Pod kapotou je neošizený přeplňovaný dvoulitr o výkonu 250 koní a točivém momentu 352 N.m. Stovku zvládne za 6,4 sekundy a lze ho prohánět v pěti jízdních režimech - Eco, Normal, Sport, N a N Custom, což je režim, který si vyladíte přesně na míru vašemu jízdnímu stylu. Laděný výfuk lze donutit tlačítkem k agresivnějšímu prskání, v kufru je vzpěra a auto má nižší světlou výšku než standardní i30. To jsou všechno skvělé zprávy a vlastně by to samo o sobě stačilo, aby hot hatch od Hyundaie vycenil na zbytek trhu zuby.
Jenže ačkoliv Golf GTI nebo Octavia RS "vrcholí" u 245 koní verze Performance, Hyundai jde dál a přeskakuje i Focus ST nebo Peugeot 308 GTI. Sportovnější verze totiž nabídne až 275 koní a na stovce bude o dvě desetinky rychleji. V obou případech můžete počítat s elektronickým diferenciálem a přesně rozdíly mezi verzemi vám popíše zítra Ondra přímo z místa činu. Zbývá ještě dodat, že auto najezdilo na Nordschleife přes 10 tisíc kilometrů, má střízlivě sportovní interiér, kterému vévodí páka manuálního šestikvaltu, a působí vizuálně celkem nenápadně, ačkoliv všechny prvky (nárazníky, spoilery, difuzory) vypadají docela funkčně.
Na první pohled se nám zkrátka tahle i30 hodně líbí a jsme velmi zvědaví, jak bude jezdit. Hyundai mimochodem představil i velmi pohledný i30 Fastback, se kterým bude útočit na zákazníci, co preferují hezčí design a víc prostoru. Velmi pohledná karosářská varianta. Škoda, že taky nebude nosit eNko na přední mřížce chladiče. To bychom si asi hned dali říct.