Hlavní obsah

Hyundai přitápí pod kotlem: i30 N má až 275 koní!

Foto: Archiv Garáž.cz

Čekali jsme na to auto dlouho, a tak trochu jsme se Korejcům posmívali, ale komu čest, tomu čest, protože sériová verze, které se dočkáme koncem roku, vypadá jako velmi pěkné hothatchové náčiní.

Článek

Nebudu se tu příliš rozepisovat, protože Ondra Chamilla má momentálně šanci si na korejské eNko doslova sáhnout a přinese vám zítra živé dojmy. I v suché řeči čísel lze však vypozorovat hned několik důvodů k radosti. Pod kapotou je neošizený přeplňovaný dvoulitr o výkonu 250 koní a točivém momentu 352 N.m. Stovku zvládne za 6,4 sekundy a lze ho prohánět v pěti jízdních režimech - Eco, Normal, Sport, N a N Custom, což je režim, který si vyladíte přesně na míru vašemu jízdnímu stylu. Laděný výfuk lze donutit tlačítkem k agresivnějšímu prskání, v kufru je vzpěra a auto má nižší světlou výšku než standardní i30. To jsou všechno skvělé zprávy a vlastně by to samo o sobě stačilo, aby hot hatch od Hyundaie vycenil na zbytek trhu zuby.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jenže ačkoliv Golf GTI nebo Octavia RS "vrcholí" u 245 koní verze Performance, Hyundai jde dál a přeskakuje i Focus ST nebo Peugeot 308 GTI. Sportovnější verze totiž nabídne až 275 koní a na stovce bude o dvě desetinky rychleji. V obou případech můžete počítat s elektronickým diferenciálem a přesně rozdíly mezi verzemi vám popíše zítra Ondra přímo z místa činu. Zbývá ještě dodat, že auto najezdilo na Nordschleife přes 10 tisíc kilometrů, má střízlivě sportovní interiér, kterému vévodí páka manuálního šestikvaltu, a působí vizuálně celkem nenápadně, ačkoliv všechny prvky (nárazníky, spoilery, difuzory) vypadají docela funkčně.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na první pohled se nám zkrátka tahle i30 hodně líbí a jsme velmi zvědaví, jak bude jezdit. Hyundai mimochodem představil i velmi pohledný i30 Fastback, se kterým bude útočit na zákazníci, co preferují hezčí design a víc prostoru. Velmi pohledná karosářská varianta. Škoda, že taky nebude nosit eNko na přední mřížce chladiče. To bychom si asi hned dali říct.

Reklama

Načítám