Tenhle krok automobilky jednoznačně chválíme, protože v tom alespoň bude řád, nebo chcete-li ordnung. Golf, Polo i Up GTI totiž svým způsobem zůstávají věrní odkazu původního ostrého Golfu, jsou to kompaktní rychlé hatchbacky, předokolky se silným motorem a zábavným charakterem. Ano, v tomhle segmentu možná najdeme i zábavnější auta, ale Golf je pořád takovým tím kompletním balíčkem a etalonem žánru, zatímco Polo hodně čerpalo z účasti ve WRC. Ta sice skončila, ale zároveň končí ostrá Fabia i Ibiza, takže v daném segmentu nebudete mít u koncernu moc na výběr. Podle informací odhalených na světovém premiéře bude mít nové Polo GTI pod kapotou 200 koní, takže si vyšlápne třeba na novou Fiestu ST a přidá k tomu i potřebná kouzla, která umí nová modulová platforma.

Tahle trojice (o ostrém Upu, který je symbolickým návratem k rozměrům a dynamice vůbec prvního GTI, už jsme psali) zůstane jediným nositelem odznáčku GTI, což ale neznamená, že by Volkswagen nepřipravoval další ostré modely. Pro SUV se ale mnohem spíš uvažuje o rozšiřování ekosportového brandu GTE, případně nejostřejšího R. A to zjevně nebude všechno, protože se spekuluje o dalším označení, které by výkonově spadalo mezi GTI a R. Měli jsme tu sice modely Performance nebo Club Sport, ale to byly spíš specialitky, tohle by mělo být úplné nové označení, se kterým se počítá především pro crossovery a SUV.