Hlavní obsah

Hyundai Kona chce oslnit především technologiemi

Foto: Archiv Garáž.cz

Nabízí sice spíš hezky pojmenované technologie z vyšších segmentů, ale jako kompaktní SUV pro mladé, by mohlo zafungovat nejen v Asii, ale i v Evropě, kde půjde proti početné konkurenci.

Článek

Kompaktní SUV má totiž dneska v nabídce každý, včetně škodovky, která na nás brzy vyrukuje s Karoqem. Čím se chce Hyundai odlišit? Otázkou spíš je, čím chce zapadnout do davu. Nedávno odhalené črty jeho "dvojčete" Kia Stonic naznačily, že se Korejci hodně soustředí na evropské a americké chutě. Hyundai Kona to jenom potvrzuje - styling je uměřený a líbivý, přičemž automobilka láka hlavně na technologie - HUD displej, AppleCarPlay, Android Auto, bezdrátové dobíjení telefonů, všechny myslitelné asistence pro hlídání pruhů, únavy a mrtvých úhlů. Tohle všechno opakujeme ve vyšších segmentech do zemdlení, ale v Hyundai to všechno narvali do kompaktního balení. A nehodlají skončit u lovu na mladé řidiče, kteří si na podobné technologie potrpí. Chystají totiž i plně elektrický model.

Foto: Archiv Garáž.cz

Standardní Kona se začne doma v Jižní Koreji prodávat už za pár týdnů, ale na příští rok chystá automobilka plně elektrickou verzi s dojezdem až 390 kilometrů. Je otázka, zda jde o měření podle evropského, amerického nebo jihokorejského cyklu (všechny se od sebe zásadně liší, ten jihokorejský je nejpřísnější), ale rozhodně by šlo o velký skok kupředu od Hyundai Ioniq, který podle evropského cyklu nabízí "jen" 280 km, což v reálném světě vystačí sotva na dojezd 200 km. V tomhle směru bude Hyundai čelit velké konkurenci, ale dost možná ne v segmentu kompaktních SUV. Pokud tedy Korejci nabídnou Konu s reálným dojezdem alespoň 300 km, rozhodně mají na trhu šanci.

Reklama

Načítám