S patnáctistovkou už jsme na prezentacích jezdili a musíme uznat, že tenhle zvrat v downsizingu je rozhodně správným směrem. Motor působí pružněji a nemusí se nervózně hnát za otáčkami jako nízkoobjemové jednotky. Vypínání dvou válců přichází až ve chvíli, kdy opravdu plně sundáte nohu z plynu. Zkušené ucho změnu chodu pozná, Golf není dostatečně velký, aby byla kabina dokonale odhlučněna, ale většina řidičů si méně kulturního chodu povšimne jen výjimečně. Jak to bude s úplnou deaktivací? Inu, tady bychom ani nemuseli napínat uši, protože motor se v podstatě vypne. Auto se tak začne pohybovat volnoběžně, trochu jako když zařadíte neutrál, ale s tím, že nespotřebuje ani kapku benzínu navíc. Tu decku, kterou byste potřebovali v neutrálu na udržení motoru a přidružených systémů v chodu, totiž velmi pravděpodobně nahradí baterie (u Mercedesu je to řešeno samostatným zdrojem elektřiny) - ta obslouží všechny nezbytné systémy. 

Motor znovu naběhne, jakmile šlápnete na kterýkoliv z pedálů. Možná dokonce i ve chvíli, kdy výrazněji pohnete volantem, abyste aktivovali posilovač řízení. Detaily se dozvíme až ve chvíli, kdy automobilka uvede tuto motorizaci na trh. Volkswagen tlačí zelený směr ze všech sil a zjevně to přináší v oblasti vývoje výsledky. Jednoduchou matematikou dojdeme k tomu, že podobné řešení přinese razantní úsporu paliva. Otázka je, zda se to podepíše na životnosti motoru, nebo na pocitu z řízení. Sami se těšíme, až si to budeme moci vyzkoušet.