Hlavní obsah

Nové BMW M5 bude definitivně čtyřkolka s automatem

Foto: Archiv Garáž.cz

Nová legenda se představí na podzim ve Frankfurtu, ale BMW začíná potvrzovat první obavy. Přesto můžete vzít jed na to, že M5 bude rychlejší než odcházející generace. A na požádání bude jezdit bokem.

Článek

Detaily se samozřejmě dozvíme až ve Frankfurtu, ale už teď si lze na základě vyjádření automobilky udělat poměrně solidní obrázek. Připraveni? Nové BMW M5 bude mít 600 koní, což je pořád o pár desítek víc než předchozí generace a přesně na úrovni jubilejní M5 30 Jahre edice, kterou automobilka postavila pro 300 vyvolených. Teď bude mít šest stovek šimlů úplně každý. A aby si z toho řidiči nenadělali do kalhot, bude M5 už v základu čtyřkolka. A aby se jim nezamotaly ruce, bude to jen automat, konkrétně tedy osvědčené osmistupňové ZF. Možná pláčete a naříkáte, ale tenhle scénář jsme tušili už několik let, stačí se podívat do objednávkové knihy BMW a uvidíte, že drtivá většina pětkových bavoráků se objednává právě se ZF a xDrivem. Dokonce i ve fleetu novinářských vozů aby zadokolku člověk hledat lupou a manuály jsou vyhrazeny jen pro nejsportovnější varianty.

Foto: Archiv Garáž.cz

Takže nic proti gustu, ale nelze pominout, že půjde o novou kapitolu slavného emkového odznáčku, který bude poprvé disponovat pouze pohonem všech kol. BMW ovšem slibuje, že xDrive bude naladěný třemi různými způsoby a čtyřkolka bude vysoce adaptabilní, tak aby nebránila zábavě. Nejsportovnější režim je dokonce nazvaný RWD, v takovém případě půjde zcela vypnout stabilizaci a poslat maximum výkonu na zadní kola, tak abyste si i s novou M5 mohli užít stejně zábavy jako s tou předchozí. A kdo se bojí váhy, ten prý může být v klidu. Oproti stávající M5 s automatem se prý váha navýšila jen o nějakých 80 kilogramů, ale díky moderním technologiím a materiálům bude nová generace pořád o metrák lehčí, než ta odcházející. I díky tomu by se měla s dvojitě oturbeným osmiválcem o objemu 4,4 litru dostat na stovku za krásných 3,5 sekundy.

Reklama

Načítám