Hlavní obsah

Fabie kombi už se nebude vyrábět? Nahradit jí má malé SUV

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Že by to měla jedna z nejpopulárnějších karosářských verzí škodovky spočítané? V rozhovoru na to poukazují samotní zástupci automobilky. Z ekonomického hlediska to dává smysl, ale nám to přijde jako zbytečná chamtivost.

Článek

V rozhorovu pro iDnes.cz se na téma budoucnosti Fabie výrazněji rozpovídal Christian Strube, šéf vývoje celé škodovky. A my si z jeho vyjádření půjčujeme jedno téma na krátké zamyšlení. Zní senzacechtivě, ale ve skutečnosti dává minimálně ekonomický smysl. Strube totiž naznačil, že Škoda Fabie by se v příští generaci mohla obejít bez provedení kombi. Tím mimochodem potvrdil, že absence kombíku při představení nového Seatu Ibiza nebyla náhodou. Fabia totiž bude stát na stejné platformě (v podstatě půjde o dvojče), a tak jí hrozí podobný osud. Už tehdy jsme se nad tím pozastavovali, protože nejmenší kombík od Seatu byl oblíbeným zbožím, které si kupovaly do fleetu zejména malé a střední firmy. O Fabii to platí v bleděmodrém, její největší devízou byl právě prostorný zavazadlový prostor, který trumfnul objemově i rozměrově o třídu vyšší (a dražší) hatchbacky.

Foto: Archiv Garáž.cz

S tímhle Simply Clever řešením je ale, zdá se, konec. U Seatu jsme dostali odpověď poměrně rychle a mělo nám dojít, že škodovka ji opíše bez výjimky. Oba kombíky totiž v portfoliu značky nahradí crossovery na bázi Fabie a Ibizy. U Seatu už dokonce víme, že se malé SUV bude jmenovat Arona. U Škody se zatím čeká, ostatně teprve před pár dny jsme poprvé viděli Karoqa, takže na další model, který bude buď začínat káčkem nebo končit kvéčkem, si ještě počkáme.

Foto: Archiv Garáž.cz

Záměr je zcela jasný - na crossoveru vydělá automobilka víc peněz. Zatímco kombík je jen příplatkovou verzí hatchbacku, crossover je úplně novým modelem, který může být o desítky tisíc dražší a s patřičnou výbavou se dostane cenově na úroveň Octavie nebo Leonu. Navíc do něj lze snáze zapracovat hybridní či elektrický pohon a propagovat ho lze přes vyšší bezpečnost (jakkoliv je to často mýtus), pohodlnější nastupování, vyšší posaz apod.

Foto: Archiv Garáž.cz

Otázkou ovšem je, jak velkou ránu dostane zavazadlový prostor. Malé crossovery pravděpodobně zůstanou předokolkami, takže nehrozí, že by cenné litry ubral pohon všech kol, ale u těchto hatchbacků na chůdách často zjistíte, že kvůli minimálním převisům jsou kufry spíše do výšky než do délky a s naložením několika zavazadel nebo delších předmětů je bez sklopení sedaček vždy problém. Češi jsou kombíková velmoc, a proto si myslíme, že tohle opatření bude velmi nepopulární. Zároveň se ale v rozhovoru mluví o tom, že škodovka přestane vyrábět Rapid v liftbacku a ponechá jen provedení Spaceback. Tím by do jeho náruče vehnala právě bývalé zákazníky kombíku a zabila tak dvě mouchy jednou ranou.

Tak jsme sami zvědaví, jak to nakonec bude. Ale znáte to: na každém šprochu, pravdy trochu.

Reklama

Načítám