Hlavní obsah

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem na světě

Foto: Archiv Garáž.cz

Dva roky po sobě americký poník drží tuhle čestnou příčku. Loni mu pomohla velká expanze do Číny, ale zdatně likviduje konkurenci i na domácím území. Letos půjde na export každý třetí Mustang!

Článek

Nás to samozřejmě hrozně těší, protože zvlášť osmiválcový Mustang GT, který si zákazníci objednávají nejčastěji, je známkou toho, že svět je zatím v pořádku a petrolheadi v něm mají své místo. Krásná designová skořápka, solidní interiér, mohutné pětilitrové srdce tepající silou 400+ koní a pohon zadních kol, na přání i s šestistupňovým manuálem a pořádně rozeřvaným výfukem. Co víc chcete za plus mínus milion Kč? Ano, Mustang není drobek, má docela žízeň a jeho zadní sedačky jsou spíše na okrasu, ale to fanoušky neodradí, a navíc je tu solidně velký kufr, který vám dovolí s Mustangem vycestovat. Aktuální šestá generace je prvním globálním Mustangem, se kterým Ford útočí na světové trhy, což mj. znamená, že čím dál tím víc těchto vozů vidíme i na českých silnicích. Velký nárůst meziročně automobilka zaznamenala v sousedním Německu, kde je Mustang vítanou a dostupnou alternativou k domácím prémiovým kupátkům.

Foto: Archiv Garáž.cz

Není to ale nic proti Číně, která si Mustang coby symbol americké popkultury oblíbila neuvěřitelně a jeho prodeje trhají rekordy. Není divu, že Ford navyšuje export ze sedmnácti na třicet procent hlavně kvůli Asii, kam absolutně nestíhá dodávat. Zároveň přichází na trh facelift s desetistupňovým automatem a mírně pozměněným designem přední a zadní části, takže se očekává, že zájem o Mustangy ještě zesílí. Na prodeje si ovšem Ford nemůže stěžovat ani doma. Po roce 2015, kdy byl model uveden, sice došlo k mírnému propadu, ale Mustang pořád drtivě vede. Chevrolet Camaro na něj v ročních prodejích ztrácí víc než 30 tisíc kusů (105 tisíc vs. 72 tisíc prodaných aut) a Dodge s Challengerem sotva zdolává hranici 60 tisíc. 

Reklama

Načítám