Článek
Nás to samozřejmě hrozně těší, protože zvlášť osmiválcový Mustang GT, který si zákazníci objednávají nejčastěji, je známkou toho, že svět je zatím v pořádku a petrolheadi v něm mají své místo. Krásná designová skořápka, solidní interiér, mohutné pětilitrové srdce tepající silou 400+ koní a pohon zadních kol, na přání i s šestistupňovým manuálem a pořádně rozeřvaným výfukem. Co víc chcete za plus mínus milion Kč? Ano, Mustang není drobek, má docela žízeň a jeho zadní sedačky jsou spíše na okrasu, ale to fanoušky neodradí, a navíc je tu solidně velký kufr, který vám dovolí s Mustangem vycestovat. Aktuální šestá generace je prvním globálním Mustangem, se kterým Ford útočí na světové trhy, což mj. znamená, že čím dál tím víc těchto vozů vidíme i na českých silnicích. Velký nárůst meziročně automobilka zaznamenala v sousedním Německu, kde je Mustang vítanou a dostupnou alternativou k domácím prémiovým kupátkům.
Není to ale nic proti Číně, která si Mustang coby symbol americké popkultury oblíbila neuvěřitelně a jeho prodeje trhají rekordy. Není divu, že Ford navyšuje export ze sedmnácti na třicet procent hlavně kvůli Asii, kam absolutně nestíhá dodávat. Zároveň přichází na trh facelift s desetistupňovým automatem a mírně pozměněným designem přední a zadní části, takže se očekává, že zájem o Mustangy ještě zesílí. Na prodeje si ovšem Ford nemůže stěžovat ani doma. Po roce 2015, kdy byl model uveden, sice došlo k mírnému propadu, ale Mustang pořád drtivě vede. Chevrolet Camaro na něj v ročních prodejích ztrácí víc než 30 tisíc kusů (105 tisíc vs. 72 tisíc prodaných aut) a Dodge s Challengerem sotva zdolává hranici 60 tisíc.