Hlavní obsah

Volkswagen chce stlačit ceny elektromobilů. Není ale samotný

Foto: Archiv Garáž.cz

Koncern si potřebuje spravit image nejen v USA, ale globálně, a tak zametá Dieselgate pod koberec tím, jak pouští do světa pozitivní zprávy o chystaných elektromobilech. Už víme, že přijdou, a že jich bude hodně. Teď to ale vypadá, že si je dokonce budeme moci dovolit.

Článek

Na newyorském autosalonu zástupci automobilky otevřeně mluví o tom, že I.D. Crozz a jeho električtí bratříčci budou stejně levní (nebo drazí, chcete-li) jako jejich spalovací koncernoví sourozenci. Jinými slovy, elektromobil o rozměrech Golfu by neměl stát víc, než... Golf. To je dost zásadní vějička na potenciální zákazníky, protože momentálně je rozdíl mezi standardním Golfem a e-Golfem nebo třeba i hybridním Golfem GTE poměrně propastný. Za cenu elektrického Golfa můžete mít 1,5 GTI... nebo tři Golfy v základní motorizaci. Testovali jsme obě zelené varianty před pár týdny na Mallorce a navzdory jejich kvalitám se vždycky zasekneme na ceně, která je pro běžného zákazníka přemrštěná. Volkswagen to evidentně tuší a hodlá tenhle oříšek rozlousknout. Netušíme ovšem, zda jsou ony srovnatelné ceny počítány až po vládních pobídkách (slevách), které v některých státech znamenají tisíce EUR z běžné ceny. Pokud tedy některá země pobídky nemá, stejně se jí nákup vozu prodraží. Nebo že by naopak Volkswagen měřil všem rovným dílem a pobídky by dostaly cenu elektrické varianty hluboko pod tu spalovací? Taková pohádka je snad až příliš líbezná. Pokrokem by byla i ta realističtější verze, tj. srovnatelné cenovky PO motivačních slevách od státu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen se ostatně jiným směrem ani vydat nemůže, protože na něj brzy začnou dorážet ostatní. Příkladem budiž Hyundai - Korejci právě dnes ohlásili, že v Kalifornii nabídnou Hyundai Ioniq za nějakých 7000 Kč měsíčně na tříletý operák. Na začátku musíte složit cca 80 tisíc Kč, ale stát vám to vrátí zpátky v podobě ekologických vratek, takže máte za sedm tisíc měsíčně zbrusu nové auto s veškerou zárukou, servisem... a dokonce si můžete nechat proplatit náklady na elektřinu, kterou do něj natankujete. Limit na ty tři roky je slušných 80 000 kilometrů, což není vůbec špatné, pokud zrovna nejste obchodní cestující. Hyundai zatím nabízí službu jen v L.A., ale do konce roku chce nabídnout i další kalifornská města.

Foto: Archiv Garáž.cz

Proč právě Kalifornie? Stát se zavázal uhradit zmíněné náklady na protankovanou elektřinu, což nabídku činí velmi lákavou. A další automobilky jistě přijdou se svými projekty. Když nedonutí lidi ke koupi, dotlačí je chytrým marketingem k pronájmu, ostatně na operativní leasing jsou Američani zvyklí. A my si zvykneme taky, zvlášť když budou za pár let elektromobily postaveny na úroveň chytré spotřební elektroniky. Tak snad nám zůstanou ty naše spalovací relikvie alespoň pro zábavu...

Reklama

Načítám