A tak slovo dalo slovo a na Antarktidu se vydalo speciálně upravené městské SUV. Ke cti automobilky musíme dodat, že se měnil vlastně jen podvozek, který musel zvládnout obří podhuštěné gumy, bez kterých se po Antarktidě prostě jezdit nedá. Z obrázků vidíte, že Santa Fe získalo slušivé lemy blatníků, se kterými vypadá patřičně agresivně. Vylepšeno bylo i topení a nádrž pojme až 230 litrů dieselu. S výjimkou speciálních kol, které slouží i jako redukce pro nižší rychlosti, díky portálovým převodům poskládaným uvnitř, a zmíněných úprav je však tohle Santa Fe sériové, a to včetně dieselu o objemu 2,2 litru. Nejdůležitější je světlá výška půl metru a brutální nájezdové úhly, které zajistí, že vůz přejede i šílené ledové terény, snadno rozloží svou váhu na tenčím ledě a poradí si i s navátými překážkami v okolí Rossova šelfového ledovce.

Zní to jako krásná vyjížďka, ale v podstatě šlo o 5500 km dlouhou třicetidenní výpravu, při které posádka strávila 20 hodin denně za volantem (a někteří také neúnavným odhrabáváním sněhu). Hyundai mělo samozřejmě doprovodné vozy, to kdyby někde zapadlo do průrvy nebo se porouchalo. To se naštěstí nestalo, nejdelší oprava prý v mínus třicet stupních Celsia trvala nějakých 45 minut a šlo spíš o banalitu. Auto jelo stejně jako dřív Hiluxy na palivo do tryskáčů, smíchané s aditivy, protože běžné benzínky tu nenajdete - a když ano, stojí barel nafty několik tisíc dolarů.

 

Hlavní řidič, Patrick Bergel, je vnukem slavném polárníka Sira Ernesta Shackletona. Ten na Jižní pól došel po svých, což je samozřejmě mnohem větší výkon. Patrick si ale tuhle metu splnil za volantem, jinak by to pro něj byl nedosažitelný cíl. A Hyundai se díky mezeře v pravidlech může pyšnit titulem prvního osobáku, který tuhle trasu úspěšně absolvoval. Kdo ví, třeba tání ledovců způsobí, že tam jednou dojedeme kabrioletem.