Sportovní oddělení automobilky BMW je v posledních letech velmi úspěšné a jeho modely se prodávají jako housky na krámě. Přibývá nových variant, ale také limitovaných verzí. Po exkluzivním M4 GTS přišlo BMW s vylepšeným základním modelem M3/M4, který dostal Competition paket. Už jsme si mysleli, že to je všecho, čeho se od sportovního sedanu a kupé dočkáme. Chyba lávky, teď přichází nová zpráva s přerozdělením eMkových bavoráků včetně nové varianty CS. 

Označení CS se u modelu M3 už jednou objevilo. Šlo o generaci E46 a přesněji o anglický trh, kde se prodávala verze M3 CS (Coupé Sport). Byla to M3 vylepšená o několik drobností z úžasné edice CSL. V ostatních státech evropy se tahle M3 prodávala jako Competiton paket. A právě teď představuje BMW nejnovější generaci modelu M4 s označením CS, které má stát právě nad verzí s Competition paketem. Nad CS pak budou nově extrémní limitované verze jako byla M4 GTS. Máte v tom taky guláš? Nevadí, protože my jsme rádi za každé vylepšené eMko. Jako další můžeme očekávat BMW M2 CS. 

A co nového tedy verze CS přináší? Tak především další porci výkonu navíc. Oproti variantě Competiton je tady dalších deset koní, takže se přeplňovaný šestiválec dostal na 460 koní. Ve srovnání se základní verzí to znamená nárůst 29 koní. Tím se zase o drobný kousek zlepšila dynamika vozu. Z 0 na 100 km/h potřebuje BMW M4 CS pouze 3,9 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na 280 km/h. Technicky je zbytek auta už více méně BMW M4 Competiton. Nechybí lehké kované hliníkové závěsy, adaptivní podvozek nebo tradiční aktivní Mkový diferenciál. 

Další změny se odehrály na designu exteriéru a interiéru. Z vnějšího pohledu dostává verze CS nové lízátko pod přední nárazník, decentní lízatko na víku kufru a difuzor, vše z lehkého a pevného karbonu. M4 CS dostala také kola z lehkých slitin ve speciálním designu, které jsou obuty do semislickových pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Interiér je zase plný alcantary v kombinaci s kůží. Kompletně alcantarový je volant a nešetřilo se ani na potažení tímto materiálem pocházejícím z motorsportu dalších částí palubní desky a interiéru.