Hlavní obsah

Tatra vyvíjí vzduchem chlazený diesel Euro 6!

Foto: Archiv Garáž.cz

Jsme velikými fanoušky současného směřování automobilky Tatra, která se pomalu ale jistě vrací na výsluní. Důkazem budiž rovněž vývoj nového naftového agreátu, který si zachová koncepci se vzduchovým chlazením, ale zároveň bude splňovat normu Euro 6!

Článek

Kategorie high-tech podniků - tam se přesně dostane česká Tatra se zbrusu novým naftovým motorem do nákladních vozů. Má se totiž jednat o opět vzduchem chlazený dvanáctilitrový osmiválec, tentokrát však splňující normu Euro 6. Původně se však říkalo, že vzduchem chlazené motory budou mít zásadní problém splňovat již pouze normu Euro 4 a za zázrak bylo považováno splňení normy Euro 5, což se však v roce 2008 povedlo.

"Vzduchem chlazený tatrovácký motor má nesporné výhody zejména pro užití v náročných terénních a klimatických podmínkách, a to konstrukční jednoduchost, spolehlivost a díky tomu méně nákladný provoz. To jsou charakteristiky, které oceňují především hasiči, záchranáři, vojáci a další specializovaní uživatelé, pro které je tento typ motoru určen v první řadě." říkají zástupci Tatry.

Automobilka se však nijak netají tím, že pro vývoj takovéhoto motoru potřebuje finanční pomoc, v tomto případě dotaci Evropské unie ve výši 65 milionů korun, což je vůbec nejvyšší dotace, o kterou si domácí značka zažádala.  „Aktivity firmy TATRA TRUCKS jsou ideálním příkladem, jak by měly být evropské dotace v podnikatelském prostředí využívány. Pomohou rozvoji a dalšímu růstu nejen samotné firmy, ale díky propojení s dodavateli a dalšími partnery, jako jsou třeba vysoké školy, i celému průmyslovému oboru,“ uvádí Lukáš Vymětal, generální ředitel Agentury pro podnikání a inovace (API), která dotace z OPPIK administruje.

Reklama

Načítám