Článek
Kategorie high-tech podniků - tam se přesně dostane česká Tatra se zbrusu novým naftovým motorem do nákladních vozů. Má se totiž jednat o opět vzduchem chlazený dvanáctilitrový osmiválec, tentokrát však splňující normu Euro 6. Původně se však říkalo, že vzduchem chlazené motory budou mít zásadní problém splňovat již pouze normu Euro 4 a za zázrak bylo považováno splňení normy Euro 5, což se však v roce 2008 povedlo.
"Vzduchem chlazený tatrovácký motor má nesporné výhody zejména pro užití v náročných terénních a klimatických podmínkách, a to konstrukční jednoduchost, spolehlivost a díky tomu méně nákladný provoz. To jsou charakteristiky, které oceňují především hasiči, záchranáři, vojáci a další specializovaní uživatelé, pro které je tento typ motoru určen v první řadě." říkají zástupci Tatry.
Automobilka se však nijak netají tím, že pro vývoj takovéhoto motoru potřebuje finanční pomoc, v tomto případě dotaci Evropské unie ve výši 65 milionů korun, což je vůbec nejvyšší dotace, o kterou si domácí značka zažádala. „Aktivity firmy TATRA TRUCKS jsou ideálním příkladem, jak by měly být evropské dotace v podnikatelském prostředí využívány. Pomohou rozvoji a dalšímu růstu nejen samotné firmy, ale díky propojení s dodavateli a dalšími partnery, jako jsou třeba vysoké školy, i celému průmyslovému oboru,“ uvádí Lukáš Vymětal, generální ředitel Agentury pro podnikání a inovace (API), která dotace z OPPIK administruje.