Hlavní obsah

Škoda Vision E: Koncept elektromobilu ujede 500 km na nabití

Foto: Archiv Garáž.cz

Škoda o něm říká, že je to emocionálně laděné pětidveřové SUV-kupé s elektrickým pohonem, které ujede až 500 km na jedno nabití a má systémový výkon 225 kW. Koncept Vision E je předzvěstí jak nového modelu na bázi Kodiaqu, tak elektrifikace značky.

Článek

Účast Škodovky na autosalonu Auto Shanghai 2017 (19. – 28. dubna) je zcela ve znamení elektrifikace: Studií Vision E nabízí automobilka poprvé konkrétní specifický výhled na individuální mobilitu budoucnosti. Emocionálně laděné, pětidveřové SUV-kupé ujede až 500 kilometrů na čistě elektrický pohon a dosahuje třetí úrovně autonomního řízení. Škoda důsledně pracuje na elektrifikaci své modelové palety a do roku 2025 nabídne pět čistě elektricky poháněných modelů v různých segmentech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vision E je s délkou 4.645 milimetrů, šířkou 1.917 milimetrů a výškou 1.550 milimetrů velice výrazný. Díky dlouhému rozvoru (2.850 milimetrů) a krátkým převisům vpředu a vzadu vytvořili technici – jako vždy u vozů značky Škoda – mimořádně prostorný interiér. Futuristický koncept slučuje zvýšenou pozici sedaček a velkorysou prostornost, typické znaky vozů kategorie SUV, s dynamicky působící siluetou a plynule klesající linií střechy karoserie kupé. Se systémovým výkonem 225 kW zrychluje Škoda Vision E bez zaváhání a velice dynamicky. Maximální rychlost činí 180 km/h. Výkonné ion-lithiové akumulátory a optimální rekuperace umožňují dojezd až 500 kilometrů. Díky inteligentnímu managementu kooperují oba elektromotory s maximální účinností a pohání všechny čtyři kola vozu Škoda Vision E. Přední a zadní kola jsou poháněna dle potřeby tak, aby byla neustále zaručena maximální stabilita, bezpečnost a dynamika.

Foto: Archiv Garáž.cz

Se studií Vision E umožňuje Škoda také nahlédnout do již brzy realizovaných forem autonomního řízení. Podle nejnovějších odhadů bude již v roce 2030 zhruba 15 procent všech nových automobilů jezdit plně autonomně. Studie Škoda Vision E splňuje předpoklady pro dosažení třetí úrovně autonomního řízení. Umí se automaticky pohybovat v kolonách, v režimu autopilota projet některé úseky dálnic, držet se v jízdním pruhu nebo se naopak vyhýbat, předjíždět, automaticky vyhledávat volná parkovací místa a automaticky na ně zajíždět a vyjíždět z nich. To zajišťují různé senzory, různého dosahu a nejrůznější kamery, které sledují provoz.

Reklama

Načítám