Hlavní obsah

Gran Turismo Sport a Forza Motorsport 7 se blíží

Foto: Archiv Garáž.cz

Je sice teprve konec zimy, což je čas na oprášení skutečných sporťáků, kterým teplejší měsíce svědčí, ale virtuální závodníci už vyhlížejí podzim. To je období, kdy na trh přichází to nejlepší v závodnickém herním žánru.

Článek

Každoročně jsme zvyklí na pravidelný předvánoční nášup. Ten ovšem v posledních letech zajišťovala jen herní série Forza - jeden rok šlo o okruhovou a realističtější variantu Motorsport, druhý zas o arkádovější Horizon s otevřeným herním světem. A protože máme raději tu realističtější stránku věci, těšíme se letos dvojnásob, protože vyjde už v pořadí sedmý díl Motorsportu - konečně snad s dynamickým počasím a střídáním dne a noci, to abychom si užili čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans nebo na Nordschleife se vším všudy. Zároveň by hra měla obsahovat kolem 500 aut a až tři desítky tratí. Šestý díl, který vyšel na sklonku roku 2015, byl v tomhle ohledu parádní a stále patří v mainstreamu mezi absolutní špičku. Sedmička bude prvním titulem z řady Motorsport, který vyjde nejen na konzoli Xbox One, ale také na PC - ačkoliv v tomhle ohledu se připravte na krvavé nároky. Snad se tvůrcům podaří hru optimalizovat lépe, než předchozí Forzu Horizon 3.

Letošek bude o to veselejší, že se konečně objeví nové Gran Turismo. První titul slavného studia Polyphony Digital na novou generaci konzolí (která už není zas tak nová), ale hlavně první Gran Turismo od roku 2013, kdy vyšla šestka. Čekání je to opravdu dlouhé, Japonci se s tím prostě vždycky piplají - není divu, že Forza sérii Gran Turismo dohnala během tak krátké doby. Srovnávat obě hry ale půjde těžko, protože Gran Turismo Sport se chce soustředit na online závodění a ještě víc tak podpořit svůj projekt výchovy mladých závodníků Gran Turismo Academy. Protože se začíná od píky (tak trochu jako ve Forze Motorsport 4, to byl první titul na nový Xbox One, v roce 2013), čekejte menší počet aut (140) a tratí (17). Převážně půjde o závodní speciály a skutečné závodní okruhy, protože Gran Turismo Sport vzniká ve spolupráci s FIA a dokonce bude rozdávat nejen virtuální, ale v některých regionech i opravdové závodnické licence.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ti nejlepší se pak budou moci utkat v Gran Turismo Academy o roční angažmá v závodní stáji Nissan, jak už to ostatně bývá několik dlouhých let. Je to velmi úspěšné propojeni virtuálního a skutečného závodění, kterému se daří hledat nové talenty. Za pár dní startuje první beta Gran Turismo Sport, do které se bohužel mohou přihlásit jen američtí hráči, ale časem snad budou následovat další, v nichž dostanou šanci i borci z Evropy. Každý trénink se přeci hodí, navíc v betě je možnost svými připomínkami ovlivnit výslednou kvalitu hry. Gran Turismo má co dohánět, zvlášť když se kromě Forzy objevila i hardcore realistická konkurence jako Assetto Corsa nebo Project Cars. Tak uvidíme, kdo tenhle žánr na podzim ovládne. My se těšíme na zábavné ježdění ve Forze se vším myslitelným i nemyslitelným a stejně tak na vyšší dávku realismu v Gran Turismu. Ostatně proč si vybírat, když můžete hrát obojí. Jediným problémem je najít čas, protože pořád přece jenom dáváme přednost opravdovému volantu před tím virtuálním.

Reklama

Načítám