Hlavní obsah

Porsche Mission E opisuje v mnoha směrech od Tesly

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Němci vyhlásili Elonu Muskovi válku už před několika lety, ale zatím zůstalo jen u slibů a konceptů. Teď už se ale blíží první hmatatelná konkurence. A vypadá jako futuristické Porsche. Na co se můžeme těšit?

Článek

Když se snažíte někoho dohnat, je dobré se držet v jeho závěsu a čekat na vhodný okamžik k předjížděcímu manévru. To ví každý závodník, ať už v motorsportu nebo třeba v atletice. A Porsche moc dobře tuší, že jestli chce postavit úspěšný elektromobil, musí přihlédnout k tomu, kde Tesla uspěla a kde naopak nasekala chyby. Porsche Mission E se blíží, takže není divu, že na něj v Ženevě přišla řeč. A Porsche to má opravdu dobře rozmyšlené. Dojezd by pořád měl být minimálně 500 km, s dobíjením na 80% během patnácti minut, což jsou samo o sobě trumfy. Porsche ale hlavně slibuje vrchol nabídky v podobě šestisetkoňového vozu, který se zařadí v hierarchii značky těsně pod Panameru. A nebude tam ani zdaleka sám.

Foto: Archiv Garáž.cz

Podobně jako se Tesla Model S prodává v několika variantách podle životnosti/výkonu baterie, bude i Mission E nabízený v několika různých variantách. Zatím se mluví o několika "motorizacích" od 400 do 600 koní a Porsche slibuje, že po vzoru Tesly bude možné vůz bezdrátově vylepšovat pomocí nejrůznějších updatů. Zákazníci si dokonce budou moci objednat online tuning - doslova si koupí voucher na padesát koní navrch, které si auto "stáhne" přes internet v podobě nově naladěné řídící jednotky. Tak nějak tušíme, že se najdou chiptuneři, kteří vám tohle vylepšení prodají za polovic, ale Porsche si určitě bude chtít tenhle lukrativní segment dobře ohlídat. Vypadá to na velkou válku hackerů.

Foto: Archiv Garáž.cz

To všechno jsou ale samozřejmě zatím marketingové sliby. Porsche má na vývoj minimálně další dva, tři roky, ale momentálně ten dojezd a především rychlonabíjení určitě zaměstnává ty nejlepší stuttgartské mozky. Tak snad to vykoumají a v mezičase stihnou vylepšit i konvenční spalovací modely. Aby se petrolhead nažral a ekolobby zůstala celá.

Reklama

Načítám