Hlavní obsah

Elektrický Renault Zoe e-sport: Nástup bzučících hothatchů

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Doba elektrická je asi opravdu tady. Tesla je reálně použitelná, Ioniq také někam dojede a volty už potečou i v další kategorii benzínu zaslíbené – Renault představil koncept elektrického hot-hatche Zoe e-sport!

Článek

Renault do Ženevy přivezl koncept elektrického hothatche Zoe e-sport. A pokud chce něco prezentovat kromě světlé ekologické budoucnosti, pak je to tříleté úspěšné působení Renaultu v šampionátu Formula E. Ostatně malá Zoe je i ve stejných barvách – modré Satin s křiklavě žlutými doplňky. Dvoubarevná jsou i dvacetipalcová kola.

Foto: Archiv Garáž.cz

Odlehčená karoserie je vyrobená z karbonu, který je na několika místech i přiznaný, a tak váha auta nepřesáhne 1400 kg. Nejtěžším komponentem jsou samozřejmě baterie, které váží 450 kg. I tak ale elektrická ZOE vysprintuje na stovku za 3,2 sekundy a umí jet až 210 km/h. To vše díky soustavě dvou elektromotorů (jeden vpředu, druhý vzadu) o celkovém výkonu 455 koní a točivém momentu 640 Nm. Řidič si může nastavovat odezvu převodovky, jízdní mód nebo citlivost brzd.

Interiér je černý s mnoha modrými a hliníkovými detaily. Sedadla Recaro, dveřní výplně a volant potáhli u Renaultu alcantarou. Pozice za volantem je prý přímo ideální. Uvnitř je také bezpečnostní ochranná klec dle standardů FIA. Ostatně oficiálními předpisy byl inspirován i zadní difuzor, křídlo a další aerodynamické prvky.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nevíme, zda ostrá Zoe dorazí i na trh, ale ta běžná ano. A ta by se měla dočkat stejné vylepšené baterie Z.E 40, se kterou by měl být dojezd 402 km podle měřících standardů NEDC. Reálně by tedy mohlo jít o 300 km, případně 200 km v zimním počasí.

Reklama

Načítám