Hlavní obsah

Huracán Performante je nejrychlejším autem na Nürburgringu

Na ringu se snaží nejvýkonnější hypersporty za desítky miliónů zajet nejlepší čas na jedno kolo a rybník jim přitom vypálilo Lamborghini s Huracánem Performante. Zajelo nejrychlejší čas historie.

Článek

Ano v absolutních tabulkách je až druhé za Radicalem SR8 LM, který zajel čas 6:48, ale řekněme si, že Radical není úplně klasickým automobilem, který si můžete zajít koupit do showroomu a následně s ním jezdit každý den po běžných silnicích. To speciál Huracán Performante je přitom "pouze" ostřejší variantou klasického Huracánu, tedy menšího supersportu, který se má oficiálně představit na autosalónu v Ženevě.

Foto: Archiv Garáž.cz

Věděli jsme, že Performante bude silnější a rychlejší, ale tohle asi nikdo nečekal. Huracán Performante za jehož volantem seděl testovací jezdec Marco Mapelli totiž zajel čas 6:52,01, což je rychlejší čas, než tady zajelo Porsche 918 Spyder hybrid - jedno z trojice hypersportovních aut. Porsche zajelo čas 6:57 a dvojici jeho konkurentům se nic podobného nepodařilo. McLaren P1 se o něco pokoušel, ale dodnes vlastně nevíme, jaký čas zajel a Ferrari rovnou řeklo, že se o nejrychlejší čas na legendárním 20 km dlouhém okruhu Nürburgring, s LaFerrari pokoušet nebudou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Lamborghini Huracán Performante bylo dokonce rychlejší než jeho větší a silnější sourozenec Aventador SV, který tady v roce 2015 zajel čas 6:59,73. Ostřejší Huracán Performante bude mít před zadní nápravou opět atmosférický desetiválec naladěný zhruba na 650 koní a točivý moment by měl dosahovat hodnoty okolo 600 Nm. Daleko důležtější roli bude hrát nový systém s aktivní aerodynamikou, který Lamborghini u modelu Huracán nově zavádí. Upravený je i podvozek a nechybí nové aero prvky na karosérii.

Zajímavé je, že Lamborghini zajelo tento čas už 6 října loňského roku, ale teprve až teď přišla s oficiální zprávou a videem. Informace sice hovoří, že auto jelo na pneumatikách Pirelli P Zero Tropheo R, ale uvnitř auta je vidět bezpečnostní rám a také závodní sedačka. Otázkou tedy zůstává jak vývojový kousek odpovídal sériovému modelu, který si budete moci u Lamborghini koupit. Každopádně je neuvěřitelné, kam se schopnosti nových supersportů ubírají, když vcelku "obyčejný" sporťák dokáže nadělit tolik sekund těm nejlepším speciálům, které se prodávají dnes už skoro za stovku miliónů.

Reklama

Načítám