Článek
Tohle jsme si museli nechat v hlavě trochu uležet. Náš oblíbený malý ostrý hatchback, Ford Fiesta ST, měl doposud šestnáctistovku o výkonu 182 koní. Nyní však přichází nová generace vozu, která se změnila zásadně. Pod kapotou již totiž nemá čtyřválec, ale pouze tříválec. Měli bychom kvůli tomu nad ní ohrnovat nos? Podle nás ani ne, protože papírové údaje vypadají velmi slibně a víme, že i tříválce se již dají naladit tak, aby jim rychle padaly otáčky, aby měly ostrou reakci na plyn a přiliš neotravovaly drnčením a vibracemi.
Novinka tedy dostala 200 koní a točivý moment 290 N.m, což jsou zajímavé hodnoty na to, že jde o patnáctistovku se třemi hrnky. Zrychlení z nuly na sto pak potrvá 6,7 sekundy. To jsme vám ale ještě neřekli, že tříválec není tohle auto napořád. Jako první umí odpojovat jeden válec při nízké zátěži, takže najednou z něj máte jen dvouválec. To vše zrovna ve Fiestě ST? Veškerá magie by se pak měla odehrávat ve volbě jízdních režimů, která zahrnuje vše od "dvouválcové zdechliny" po "ostrý rally speciál". Detailně si auto prohlédneme již za týden v Ženevě, na fotkách jej ale můžete vidět již dnes - má osmnáctipalcová kola a nevypadá vůbec zle, co říkáte? Jo a Fiesta ST má pořád šestistupňový manuál, ne automat, se kterým vám zakrní nohy a ruce. Jak auto jezdí a zní se můžete podívat na následujícím videu.