Hlavní obsah

Peugeot koncepty umí, škoda jen, že je nedotáhne do série

Foto: Archiv Garáž.cz

Peugeot poslední dobou zaměřuje svoji pozornost na vozy kategorie SUV, ale v Ženevě představí koncept atraktivního kompaktního sportovního kupé. Dostane se vůbec do sériové výroby?

Článek

V letošním roce se automobilka Peugeot zaměří na autosalón v Ženevě, protože se neúčastní podzimní výstavy ve Frankfurtu. I proto chystá bohatý stánek, na kterém budou kromě standardních a sériových modelů stát také koncepty, které Francouzi opravdu umí. Není to poprvé, kdy chce Peugeot přitáhnout pozornost díky futuristické studii. Tentokrát půjde o sportovní kupé s dramatickým vzhledem. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Zatím víme jedno jediné, že se tento koncept bude jmenovat Peugeot Instinct a zatím utekla pouze jediná fotka. Popravdě musíme říct, že Instinct vypadá zatraceně dobře. Má obří masku, uzoučké přední světlomety a mega dlouhé LED diodové denní světlomety. K tomu vytažené blatníky a nízko posazenou střechu. Kabina je celkově posazena hodně dozadu. Všechno doplňují ostře řezané rysy. Musíme říct, že tohle auto bychom chtěli v sériové podobě. Už máme plné zuby všech vozů kategorie SUV, takže tohle by mohlo být příjemné osvěžení. Doufejme třeba, že je to předobraz nové generace modelu 308. 

Pět nejzajímavějších konceptů Peugeot

1 Peugeot Oxia

Jednoznačně nejkrásnější a nejzajímavější koncept, který kdy Peugeot představil. Oxia pochází z osmdesátých let a jde o ryzí supersport s výkonem 600 koní. A pozor, tenhle koncept byl na technologické špičce, protože měl pohon všech kol a řízení všech čtyř kol, před zadní nápravou potom dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru. Základ tvořilo hlinikové šasi s karbonovou karosérií. Do série se z něho dostaly pouze tvary světlometů a mřížka, které můžeme vidět na sedanu 405. 

Foto: Archiv Garáž.cz

2. Peugeot Quasar

Tady se budeme opakovat a Quasar pochází ze stejné doby jako Oxia. Zajímavější je však fakt, že nabízí stejný výkon, ale z podstatně menšího motoru. Ano, tohle auto má před zadní nápravou přeplňovaný čtyřválec, ze kterého inženýři dostali 600 koní. Přemýšlíte odkud pochází? Techniku využil z legendárního soutěžního vozu skupiny B, Peugeotu 205 T16.  

Foto: Archiv Garáž.cz

3. Peugeot SR1

Kupé-kabrio, které by nemělo problém konkurovat třeba BMW Z4. Proporcemi karosérie lehce připomíná nejnovější supersportovní GT od Lexusu. Tento koncept byl představen v roce 2010 a měl prezentovat hybridní technologii automobilky Peugeot. Pod delší přední kapotou byl přeplňovaný čtyřválec 1,6 THP s výkonem 210 koní, který poháněl přední kola a o ty zadní se staral elektromotor. Celkově tak SR1 měla výkon 313 koní. Z pohledu designu se ale nepreneslo do sériových modelů vůbec nic. 

Foto: Archiv Garáž.cz

4. Peugeot Onyx

Další nádherný supersportovní koncept, který si Peugeot připravil pro autosalón v Paříži v roce 2012. I tady šlo o propojení s motorsportem, protože v zadní části se objevil osmiválcový turbodiesel s oblíbenou hodnotou výkonu 600 koní. Tenhle motor pocházel ze závodní placky 908, která se proháněla na LeMans. Onyx vážil pouze 1 100 kg a v případě přepočtu výkonu na jednu tunu nabízel více, než v té době nejvýkonnější supersport Bugatti Veyron. 

Foto: Archiv Garáž.cz

5. Peugeot Exalt

Téměř pětimetrový luxusní čtyřdveřový sedan, nebo možná čtyřdveřové kupé, přijelo v roce 2014 nejdříve do Číny a pak do Paříže. Opět tady byla hybridní technologie kombinující přeplňovanou jednašestku s elektromotorem a znovu pohon všech kol. Celkový výkon měl 250 kW, ale hlavně, když se pečlivě podíváte třeba na světlomety zjistíte, že jsou použity právě na novém Peugeotu 3008.  

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám