Hlavní obsah

Hyundai i30 kombi: Korejská oktávka se vrací

Foto: Archiv Garáž.cz

To zas bude hezkých srovnávacích reklam. Korejská automobilka už podruhé přichází u populární ítřicítky s kombíkem a můžete dvakrát hádat, čí hlavu chce ulovit. Nejen objemem kufru útočí na mladoboleslavský etalon. Tohle bude hodně zajímavý souboj.

Článek

Jedno z nejúspěšnějších, ačkoliv poměrně vousatých a technicky ne úplně dokonalých, videí naší produkce kdysi srovnávalo kombíky Octavia a i30, když do nich Jakub Rejlek neúnavně ládoval krabice různých velikostí. Korejci se tenkrát zaklínali, že ačkoliv čísla hrají ve prospěch Škody, v reálném využití zavazadlového prostoru vyhrávají oni. A výsledek? Ve prospěch národních barev, ale bylo to rozhodně těsnější než na papíře. Tak nějak se těšíme, až si za pár měsíců tenhle rozstřel zopakujeme. A aby to nevypadalo, že nové Hyundai i30 kombi je jen kufr přimontovaný k nějakému autu, půjdeme se podívat i na další vlastnosti pohledného kombíku, který je už třetí generací úspěšného modelu (první generace ovšem nabízela pouze karoserii typu hatchback, kombi přišlo až v té druhé).

Nabídka motorizací a výbavy se v podstatě kryje s hatchbackem, takže můžeme očekávat přeplňované benzínové dvanáctistovky a čtrnáctistovky nebo šeptající šestnáctistovkový diesel ve třech výkonových variantách. Německý design vyráběný v Nošovicích se poprvé představí v Ženevě a nám se hodně líbí ze všech stran - nová i30 vypadá sebevědomě a má všechny moderní udělátka, která od aut v tomto segmentu očekáváme. A taky ten kufr. V základní verzi se chlubí objemem 602 litrů a při sklopených sedačkách dokonce 1650 litrů. Zatímco základní hodnota je velkým nárůstem oproti předchozí generaci, objem při sklopených sedačkách je o pouhých 8 litrů vyšší. Na "královnu" z Mladé Boleslavi to ale přece jenom nestačí. O stejných osm litrů předbíhá Hyundai v základu a při sklopených sedačkách je dokonce o sto litrů dál. Přesto si troufneme tvrdit, že souboj v reálných podmínkách by mohl být hodně těsný.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dvě nevýhody ale nový kombík od Hyundai přece jenom má. Absenci pohonu všech kol a absenci ostřejší varianty. Obojí by mohlo přijít s oddělením N, které nabídne čtyřkolku v ostrém modelu i30 N, ale zatím je to prý hudba budoucnosti. Kombík přeci jenom bude útočit na prakticky založené zákazníky a chce zaujmout i konkurenceschopnou cenou, především v kategorii předokolek se základními motorizacemi. Tam by mohl být zatraceně zajímavým želízkem v ohni. 

Reklama

Načítám