Hlavní obsah

Elektrická Kia Niro spoléhá na pomoc Hyundai Ioniq

Foto: Archiv Garáž.cz

Očekávalo se snad něco jiného? Korejci masivně elektrifikují a s pomocí sdílených zdrojů hodlají trh zasypat bezemisními alternativami. Plně elektrické SUV dorazí na evropské a americké trhy už příští rok.

Článek

Moc hezky si to u Hyundai s Ioniqem vymysleli, když pod jednu kapotu nastěhovali hned tři pohony - hybridní, plug-in hybridní a elektrický. Je to útok na Prius, ale zároveň pojistka proti lenivé adopci elektromobilů. Zároveň si ale Korejci podobně ambiciózní projekt mohli dovolit, protože bylo od začátku jasné, že plody své práce rozdělí mezi několik modelů a dvě značky. Kia Niro je pro automobilku zásadním modelem, pohledným crossoverem, který díky agresivní cenové politice bude bodovat především v USA, ale určitě má šanci zakořenit i v Evropě. A proto potřebuje i čistě elektrický pohon. Ten šéfové značky potvrdili, stejně jako jeho původ v Ioniqu. Co to pro pro Kiu znamená?

Foto: Archiv Garáž.cz

Především elektromotor o výkonu 118 koní s točivým momentem 291 N.m. Není to úplně na tahání přívěsu, ale do běžného provozu je to zcela odpovídající porce výkonu, přičemž lze počítat, že díky vlastnostem elektromotoru budou rozjezdy svižnější než u srovnatelně silného zážehového motoru. Otazníkem nicméně zůstává dojezd. Podle americké metriky umí 28 kWh baterka z Ioniqu ujet 200 kilometrů, podle té evropské dokonce 270 km. My se přikláníme spíš k nižšímu číslu, což není žádná výhra, ale Hyundai na příští rok slibuje nové modely s dojezdem až 300 km podle amerických měření. Kia Niro by s trochou štěstí mohla přinést tyhle upgradované baterky, čímž by se značně zvýšila její užitná hodnota. My samozřejmě vyhlížíme spíš kapacity konkurující dojezdu benzínového motoru, ale cokoliv začínající trojkou už stojí minimálně za úvahu.

Reklama

Načítám