Hlavní obsah

5 budoucích klasik: Kterých aut bude nedostatek?

Foto: Archiv Garáž.cz

Dnes jezdí v relativně hojném počtu a lidé je používají jako auta na zábavu i běžné jezdění. Brzo ale bude pěkných kousků vážně málo a jejich ceny začnou růst. Která auta mají tento potenciál? Vybrali jsme pro vás pět strojů, které byste měli koupit, dokud to jde.

Článek

Mazda MX-5 NA

O Miatě NA, první generace nejprodávanějšího roadsteru světa, toho bylo napsáno již vážně mnoho. Japonské stroje ve stylu britských roadsterů jsou velmi spolehlivé a mechanicky odolné, začíná je však ničit rez a popularita mezi řidiči, kteří se učí se zadokolkou, protože ceny těchto vozů jsou relativně nízké a nabízejí hodně zábavy. Již nyní ale lze sledovat trend, kdy původních mrkaček je na prodej čím dál méně a ceny již nejsou tak příznivé jako před pár lety. Kupujte je tedy dokud to jde, my si totiž myslíme, že zachvíli bude "enáček" jako šafránu a lidé si jich začnou cenit.

Foto: Archiv Garáž.cz

BMW 130i

Největší potenciál pro budoucí ceněné klasiky mají stroje, které jsou něčím výjimečné, dobře postavené a zábavné, ale v současné době zůstávají tak trochu v zapomnění a ještě se kolem nich nevytvořila magická aura. Podle nás je takovým strojem rovněž BMW 130i, které se dá již několik let sehnat i pod hranicí 300.000 Kč, ale cena již nikam neklesá. Nejmenší vůz od BMW se skvělým atmosférickým šestiválcem o výkonu 265 koní a manuálem je fantastickým univerzálem jak na zábavu, tak pro každodenní jezdění, přesně ve stylu BMW, ale ještě nepřišla doba, kdy jej všichni opěvují. My si ovšem myslíme, že to dříve nebo později přijde a pak najednou pěkné kousky nebudou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Honda Integra Type R

Ještě minulý rok bylo v inzerci hned několik Hond Integra Type R za relativně rozumné ceny okolo 200.000 Kč. Reálný stav těchto aut ale již bývá nepěkný a kilometrové nájezdy jsou vysoké. Přesto stojí za to koupit jednu z nejlepších kdy vyrobených předokolek nyní, dokud nějaké vůbec existují. Brzy totiž přijde doba, kdy poptávka po tomto malém obratném kupé s točivou osmnáctistovkou bude převyšovat nabídku. A pak vás bude mrzet, že jste si tuhle dechberoucí Hondu nekoupili v době, kdy to ještě za normální peníze šlo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ford Focus RS 1. gen

Ojeté Fordy Focus RS první generace stojí dlouhodobě okolo 300.000 Kč, stále se jich však objevuje na prodej ještě relativně dost. Minulý rok jsme zaregistrovali zhruba 5 kousků na českém trhu. Podle nás však již přichází ta doba, kdy se z tohoto "prvního moderního hothatche" začne stávat sběratelská klasika a počet dostupných kusů výrazně ubyde. Ceny tak nyní mohou začít růst, navíc když je to stále velmi schopné, rychlé a slušně odolné auto. Pokud jste po prvním Focusu RS někdy toužili, neváhejte a kupujte!

Foto: Archiv Garáž.cz

Škoda Octavia RS 1. gen

Mnozí fanoušci aut si mohou klepat na čelo, ale první Octavia RS v dobrém zachovalém původním stavu již pomalu mizí z českých silnic a sehnat skvělý kus je čím dál náročnější a nákladnější. Pro značku to byl svým způsobem přelomový model - první varianta RS, která navíc jezdila slušně a lidé si ji oblíbili jakožto svižnější praktické auto. Máte doma první RS? Tak jej dobře opečovávejte, poptávka po těchto strojích u nás bude vždy a ceny již neklesnou.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám