Hlavní obsah

Americko-německé autoválky jedou na plné obrátky

Foto: Archiv Garáž.cz

Management Volkswagenu má domácí vězení, aby se náhodou nedostal do toho opravdového. A Donald Trump vyhrožuje německým automobilkám vysokým dovozním clem, ale hned dostává odpovídající reakci. Tohle ještě bude veselé.

Článek

Dieselgate se nám posouvá do další fáze. Pokuty už jsou víceméně vyřešené (alespoň v USA), a tak se začíná řešit trestněprávní odpovědnost. Za tu padají nepodmíněné tresty a v některých zemích už se tak dokonce stalo. Proto Volkswagen doporučil vyššímu managementu necestovat za hranice Německa a už vůbec ne do USA, protože by mohli jeho zástupci vyfasovat minimálně předvolání k soudu, ale možná i něco mnohem horšího. Nepočítejte tedy s tím, že uvidíte koncernové hlavouny na některém z letošních amerických autosalonů. Reklamy na nový Alltrack ovšem na místních televizních stanicích jedou na plné obrátky a všichni se tváří, že se nic neděje. A mezitím se USA rozhodla posvítit si na dodržování emisí u FCA a Francie pro změnu řeší Renault. Pro diesel jako pohon je to jeden hřebík do rakve vedle druhého, ale všichni víme, že spalovací motory to schytávají tak nějak obecně ze všech stran, takže už asi není nad čím plakat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Další ránu dostaly americko-německé vztahy přímo od budoucího prezidenta Donalda Trumpa, který v nedávném rozhovoru věnoval několik zásadních vět Německu a hovořil o kancléřce Merkelové, uprchlické krizi, ale také o automobilovém průmyslu. Nejdřív vyhrožoval BMW pětatřicetiprocentním dovozním clem, pokud postaví plánovanou továrnu v Mexiku (zapomněl přitom, že největší továrna BMW vůbec stojí uprostřed USA a vyváží 80% produkce, čímž živí tisíce amerických zaměstnanců), což způsobilo mírný propad akcií všech německých automobilek. Pak ale začal šít i do samotných Američanů, když prohlásil, že je asi někde chyba, když na Páté Avenue stojí u každého domu eSkový Mercedes, ale v německých luxusních čtvrtích člověk o Chevrolet nebo Cadillac nezakopne.

Foto: Archiv Garáž.cz

Spolkový ministr pro hospodářství a energetiku, Sigmar Gabriel, mu vzkázal, že až Američané začnou stavět lepší auta, možná se situace změní. A také dodal, že pokud bude dovozní clo platit na všechny německé součástky, nejen na auta, radikálně se to promítne do ceny amerických aut, která zdaleka nejsou vyrobena jen z amerických dílů. Jak známe Trumpa, bude mít tenhle rozhovor další a další epizody. 

Reklama

Načítám