Hlavní obsah

Peugeot na Dakaru získal kompletní bednu mezi osobními vozy

Foto: Archiv Garáž.cz

Klasická ukázka toho jak to dopadne, když se tovární tým na nějakou soutěž opravdu zaměří. Po dominanci Mitsubishi, Volkswagenu a MINI tu máme éru Peugeotu. Jeho model 3008 DKR řádil jako černá ruka.

Článek

Jedním z hlavních letošních motivů bylo počasí, kvůli kterému se rušila celá čtvrtina ostrých kilometrů, často na poslední chvíli, takže to bylo hodně o improvizaci. Zrušené úseky nejsou na Dakaru ničím novým, ale tentokrát se škrtalo opravdu ve velkém. Peugeot šel do soutěže s obrovskými ambicemi, ostatně stačilo se podívat na soupisku pilotů a bylo jasné, že by se muselo stát něco hodně neočekávatelného, aby francouzská automobilka nezopakovala loňský triumf. Největším želízkem v ohni byl mnohonásobný vítěz Dakaru Stephane Peterhansel, který soutěž vyhrál šestkrát na motorce a šestkrát za volantem. Dnes už ho můžeme označit víc za řidiče než motorkáře, protože si připsal na konto sedmé autové a třinácté vítězství celkově, což z něj dělá skutečně Mr. Dakar, jak zní jeho přezdívka. Nikdo totiž slavnou soutěž tolikrát nevyhrál.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na záda mu přitom dýchal Sebastien Loeb, samozřejmě pozitivně namotivovaný, protože široká veřejnost od něj očekává, že vyhraje, na co sáhne. Jenže Peterhansel ho dokázal udržet za sebou, tady prostě obrovské zkušenosti zapracovaly a osvědčený tým Loeb-Elena se nakonec musel spokojit s druhým místem a ztrátou pouhých pěti a půl minut! Na třetím místě dorazil třetí Peugeot se Cyrilem Depresem. A mohlo být ještě veseleji, protože v úvodu soutěže všem lvíčkům zatápěl ještě Carlos Sainz jedoucí na další 308 DKR - po těžké bouračce bohužel musel odstoupit. Loeb byl podle svých slov v cíli spokojen se "skoroprvním" místem a příští rok ze sebe zkusí vymačkat ještě víc. S Peterhanselem v týmu ovšem naráží na téměř neporazitelného soka.

Foto: Archiv Garáž.cz

Na čtvrtém a pátém místě skončily tovární vozy od Toyoty, šesté si pro sebe urvalo ještě nedávno dominující MINI. A těsně za hranicí elitní desítky, na jedenáctém místě, skončil náš Martin Prokop s vlastnoručně postaveným Fordem Raptor. Už jenom fakt, že auto náročnou soutěž přežilo, je na smeknutí klobouku. Jedenácté místo je pak velkým příslibem do budoucna. 

Reklama

Načítám