Hlavní obsah

Nejlepší koncepty Hondy z tokijského autosalonu!

Foto: Archiv Garáž.cz

Každý rok se na tokijském autosalonu představí velké množství upravených vylepšených konceptů a my každý rok vzdycháme, že alespoň některé z nich by mohly automobilky pustit do výroby. Ani Honda není výjimkou, tak si pojďme ukázat její letošní kreace.

Článek

Asi nejpoutavější expozici má na svědomí Honda Access, která nabízí úpravy automobilů a motocyklů značky Honda podle preferencí na lokálních trzích. Jejím prvním výtvorem je koncept T880. Ten je postaven na malé dodávce Acty, ale posouvá jí na zcela novou úroveň. Zatímco originální Acty se jako dodávka nebo valníček prodává již ve své čtvrté generaci od roku 2009, koncept T880 nastolil retro design mírně připomínající úplně první vzhled tohoto auta. Malá světlá výška a sportovní kola připomínající svým designem slavná Watanabe však naznačují, že by tenhle retroprcek mohl být dost zábavný kei-truck na rozvážku tofu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Druhou zajímavou kreací je Vezel Gear. Crossover se dočkal mohutných vzhledových úprav a nyní vypadá jako drsný parťák do přírody. Z původního vzhledu Vezelu (alias nám dobře známé Hondy HR-V) toho moc nezbylo. Identifikovat základ tak můžeme hlavně podle tvaru dveří. Jinak přední maska je kompletně přepracovaná a nějak mi připomíná staré muscle cars. Dále nechybí robustní nárazník, bohaté oplastování, přičemž všudypřítomné rámy a ochranné trubky by mohly tohohle žluťáka z fleku nominovat do dalšího pokračování Jurského Parku. Co ale vypadá vážně dobře, to je provedení zadních dveří bez skla, čímž z auta vzniknul takový polo pick-up.

Foto: Archiv Garáž.cz

To, co bych si ale vážně přál vidět v showroomu automobilky, je model S660 Neo Classic. Jak název napovídá, vychází z malého kei-roadsteru, který na těch šťastnějších trzích (v ČR bohužel ne) doplňuje sportovní modely automobilky. Ano, podobný automobil už Honda prezentovala loni a vyhrála velkou cenu v soutěži Custom Car, letos se ale koncept dočkal závodního zbarvení. A pak také nových kol, zrcátek a drobných retuší designu. I tak je ale vážně krásný.

Foto: Archiv Garáž.cz

Totéž bohužel nemohu s klidným svědomím napsat o kreaci Mugen GARU. Mugen, dvorní úpravce Hondy, si totiž také vybral na úpravu roadster S660, ale pak již pokračoval ve zcela jiném duchu. Firma totiž ponechala stejné pouze světlomety a kliky dveří, jinak na autě změnila každý vidtelný panel karoserie. Mohutné rozšíření a výrazné aerodynamické úpravy naznačují, že Mugen upravil také motor, bohužel přesnější specifikaci výkonů neznáme. Když ale srovnáme GARU s T660 Neo Classic, chce se nám říct, že méně je někdy více.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám