Jsou to velké šachy, když člověk sleduje, kolik Volkswagen prodal aut v jednotlivých částech světa. V Severní a Jižní Americe se nad Dieselgate hořekovalo nejvíc. Zastavily se tam prodeje dieselových modelů, a tak je logické, že tam Volkswagen utrpěl ztráty. Zároveň jde ale o relativně zanedbatelný podíl na celkových prodejích, vždyť v Severní Americe prodá koncern méně vozů než doma v Německu (0,94 milionu v Severní Americe oproti 1,292 milionu v Německu). Nebudeme popírat poškození dobrého jména značky a ušlé miliardy na pokutách a odškodněních - to bude samozřejmě Volkswagen hodně bolet a projevilo se to na ústupu z motorsportu, marketingových aktivit a nucených investicích do čistě elektrických modelů (ačkoliv by tímhle směrem Němci stejně šli). Jenže všichni tak nějak čekali, že Volkswagen zas jednou v souboji o nejúspěšnější automobilku světa ustoupí Toyotě, se kterou se o desetimilionovou metu každoročně přetahuje. Letos to ale nebude, dámy a pánové. V USA zcela jistě Toyota vyhrála, vždyť Camry a Corolla patří mezi nejprodávanější modely vůbec, ale o světových rekordech se prostě rozhoduje jinde.

V podstatě všude Volkswagen zaznamenal růst, s výjimkou USA (-2,6%) a Jižní Ameriky (-24,6%). Dohromady to byla ztráta zhruba 140 tisíc aut na celkovém objemu 10,3 milionů prodaných vozů. Nejvíc aut prodal koncern v Asii, 4,32 milionu, z toho neuvěřitelných 3,98 milionu v Číně, což dokazuje obrovskou důležitost tohoto trhu. V Evropě se udalo "jen" 4,206 milionu aut, přičemž Starý kontinent rostl čtyřprocentním tempem, zatímco Čína dvanáctiprocentním. To jen kdyby někoho překvapoval ten rostoucí počet modelů orientovaných výhradně na asijské trhy.

 

Co se týče pořadí samotných automobilek, tak samozřejmě drtivě vede Volkswagen samotný s 5,987 miliony prodaných vozů. Meziročně jde o nárůst 2,8%, takže Dieselgate nezastavila ani Golfy, ani Passaty. Druhé je Audi s 1,87 miliony prodaných vozů (jen pro zajímavost - BMW prodalo 2 miliony vozů a Mercedes-Benz 2,08 milionu, v souboji německých prémiovek tedy Audi opět prohrálo) a třetí Škoda s rekordními 1,127 miliony prodaných aut. Jde o další milionový rok a takřka sedmiprocentní růst, nejvyšší z celého koncernu, pokud nepočítáme užitkové vozy, které rostly dvanáctiprocentním tempem. Seat prodal 410 tisíc aut, Porsche 238 tisíc, pak následují zmíněné užitkové vozy, MAN, Scania a někde dole s tisícovými položkami také Lamborghini nebo Bentley. Dohromady to dělá 10 312 400 prodaných vozů.