Hlavní obsah

Audi Q8: Nový vrchol je tady, má prostor SUV a eleganci kupé

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka si nejvyšší kvéčko vybrala nejen pro prezentaci nejmodernějších technologií, ale také nového designového jazyka. Audi Q8 tak v USA předvádí, co lze od automobilky v následujících letech čekat.

Článek

Audi Q8 má být takovou A8 na chůdách. To samozřejmě není ten přesný termín, ale zatímco Q7 působí spíš prakticky a prostorně, z Q8 má na první pohled sálat luxus a prémiovost. Proto bude vnitřek "jen" pro pět osob (vystavovaný koncept dokonce jen v "limuzínové" verzi pro čtyři) a měl by nabídnout maximální pohodlí a pocit, že sedíte v limuzíně. Q8 spolu s A8 budou posouvat technologické možnosti celého brandu, stejně jako nasazení špičkových materiálů a doplňků. A aby to bylo každému jasné, přichází koncept Q8 s brutálním novým designem, na kterém nejvíc upoutá mozaika předních a zadních světlometů, opravdu masivní mřížka chladiče, ale i dvoutónové lakování s naznačeným oplastováním á la Allroad po celém obvodu vozu. V modré barvě nová vlajková loď vypadá skutečně úchvatně a v Detroitu se představuje s plug-in hybridem, který nabídne výkon 442 koní a točivý moment 700 N.m. Jeho základem je třílitrový spalovací motor (dobře známé a osvědčené TFSI), ale lze očekávat, že Q8 vyfasuje v portfoliu značky ty nejsilnější motory a časem nabídne i sportovní verzi (SQ8 a možná i Q8 RS).

Foto: Archiv Garáž.cz

Audi Q8 působí futuristicky, ale zároveň i v interiéru ukazuje prvky, které jsou "hotové do výroby". Není tedy těžké si představit, že se tohle auto bude v roce 2019 prohánět po silnicích. Audi ho hodlá postavit po bok Bentaygy a Uruse coby další SUV klenot koncernu. Základní Q8 bude určitě dostupnější než zmíněné SUV supersporty, ale už bude trochu lézt do zelí např. Porsche Cayenne. Na druhou stranu je hlad po těchto prémiových SUV tak obrovský, že se koncern určitě nemusí být kanibalizace vlastních produktů. My jsme na Q8 zvědaví především z hlediska nových technologií a cesta rychlého hybridu nám připadá víc než logická. A ten čumák? Ten má na výstavním mole především šokovat, v sériové verzi bude evoluce audiňácké mřížky chladiče jistě trochu usedlejší a stejně tak se nedočkáme třiadvacetipalcových kol v základu. Přesto bude Audi Q8 pohledným SUV. A to je samo o sobě slušný výkon.

Reklama

Načítám