Jak už ukazuje dlouhodobý trend, i letošní rok bude přímo zaslíbený vozům SUV, které se dostávají do různých kategorií i modelových řad. Nicméně zoufat nemusí ani příznivci sportovních vozů. Zábava opět nabrala na obrátkách a v následujících letech přinese mnoho nových a řidičsky zajímavých modelů. Můžeme tedy konstatovat, že se máme opět na co těšit.

Alfa Romeo - Protažená Giulia

Italská Alfa udělala velké haló v minulém roce, kdy na trh vypustila dlouho očekávaný nový sedan Giulia. Byl to povedený návrat do kategorie větších sedanů a v letošním roce na to Alfa Romeo naváže praktičtější variantou kombi. Ještě před ní se oficiálně představí (nebo spíše už dostaví na trh) SUV Stelvio, která vychází z podobných technických základů. Nicméně i Giulia Kombi bude zásadním modelem pro prodejní úspěch stejně jako nové sportovní SUV. Alfa to nebude mít lehké, protože bojuje proti zavedené, kvalitní a prémiové konkurenci. My jí však držíme pěsti.

 

Audi - Sport, Luxus i SUV

Právě v Ingolstadtu následují současné trendy, protože na jednu stranu budou rozvíjet kategorie SUV a na stranu druhou nazapomenou ani na svoje tradiční modely. V Audi rozšíří nově představenou řadu kompaktního SUV Q2, která dostane sportovněji pojatou verzi kupé. Zřejmě zůstane čtveřice dveří, ale zatraktivní se profil karosérie. K tomu se přidá nová generace modelu A5 Cabrio, která bude následovat již představenou verzi kupé. V podobném designovém stylu přijde následně nový model A7 a nakonec dlouho očekávaný modelový vrchol, sedan A8. Ani to naštěstí nebude všechno a Audi v průběhu roku představí sportovní verze RS, tedy praktičtější RS4 Avant a kupé RS5. Obě s novým dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 450 koní.

Bentley - Nový základ

Anglického aristokrata v německých rukou čeká velká proměna, protože konečně přijde se základním modelem, který opustí hodně let starou platformu z Volkswagenu Phaeton. Nový Continental GT bude postaven na základech SUV Audi Q7, zhubne o 300 kg a pochlubí se karosérií inspirovanou konceptem EXP 10 Speed 6 Concept, který nám Bentley už minimálně dva roky ukazuje. 

BMW - Rožšiřování pětkové řady

V Mnichově se připravují na novinkový mix různých kategorií, který přinese především doplnění pětkové řady. Po odhalení základního sedanu se dočkáme praktičtější varianty kombi. Následovat by měla luxusní varianta 5 GT, postavená na semičkovém základu, která dostane karbon a o 100 kg nižší hmotnost. Celé to zakončí sportovní varianta M5 s výkonem okolo 630 koní. Následovat bude facelift modelu M4, ještě extrémnější varianta menšího BMW M2, facelift SUV X3 a vrcholem roku 2017 bude představení nového kompaktního SUV, chcete-li crossoveru, BMW X2 s jasným zacílením na něžné pohlaví. 

Citroen - Ve stylu C3

U Citroenu teď jede všechno ve znamení nové generace modelu C3 a na to návážou i další modely. V letošním roce se dočkáme nového provedení modelu C3 Picasso, který se z klasického menšího MPV začne přesouvat také do kategorie SUV. Asi jej spíše můžeme označovat za jakýsi crossover, který bude postaven na stejné podvozkové platformě jako Peugeot 3008. Designově logicky naváže na novou "cétrojku". Daleko důležitější novinkou bude nová generace modelu C4, který se ukáže jako hatchback, ale také jako SUV Aircross. V jeho případě už půjde také o sdílenou platformu s Peugeotem 3008, takže už nepůjde o koupený produkt od Mitsubishi. 

Dacia - Modernější vzezření

Nové generace se dočká hlavní hvězda rumunské automobilky - model Duster. Toto levné, ale kvalitně postavené SUV dostane výrazně modernější vzhled a sedmimístnou variantu. Zároveň se cena bude pořád držet na velmi nízké úrovni. Dacie počítá s tím, že výrazná proměna designu a zkvalitnění materiálů v interiéru by mělo přitáhnout ke značce nové zákazníky. 

Ferrari - Hybridy přicházejí

Výrobce supersportovních modelů, automobilka Ferrari zřejmě pustí hybridní technologii i do "levnějších" modelů. Jako prvním běžným hybridem by se měl stát kabriolet California, která dostane dvakrát přeplňovaný šestiválec. Díky němu vznikne v motorovém prostoru dostatek místa na umístění hybridní technologie. Výraznou proměnou projde také design tohoto modelu. 

Ford - Další generace Focusu

U Fordu se očekává příchod nové generace modelu Focus. Jeden z nejprodávanějších modelů německé automobilky by se měl dočkat opět nového designu a doufejme, že se podaří Fordu vymanit z těžko uchopitelných asijských tvarů. Můžeme očekávat představení hned tří karosářských variant. Sportovní provedení RS přijde o několik let později, protože se zřejmě dočkáme ještě nejextrémnější varianty RS50 u stávající generace. Faceliftem projde také větší Mondeo a na trhu se objeví nový model SUV, který nahradí model Focus C-Max. 

Honda - Pokračování futuristického designu

Honda přijde v relativně krátké době s další generací modelu Civic, u kterého designéři zapojili více kreativity než by bylo potřeba. Tentokrát se karosérie z klasického hatchbacku promění v jakýsi mix hatchbacku a kombi a vznikne z toho takový crossover Civic. Chybět nebude ani nejvýkonnější varianta Type R, u které dojde ke zvýšení výkonu až na 320 koní. Výrazného omlazení se dočká tradiční SUV CR-V. 

Jaguar - Sportující rodina

U Jaguaru se bude myslet na rodinu, protože hlavní novinkou roku 2017 bude model XF Sportbrake. Už se zdálo, že u anglického výrobce kombíkům odzvonilo, ale nakonec si to rozmysleli a model XF dostane praktičtější variantu. K tomu přijde na trh ještě ostřejší SUV F-Pace SVR. 

Kia - Zadokolkové překvapení

Kia nepřestává překvapovat. V letošním roce na trh přinese nové Rio a malé Picanto s vcelku líbivým designem. Největší hvězdou přehlídkových mol bude velké čtyřdveřové sportovní kupé Stinger, které by se dalo označit za takového levnějšího a slabšího konkurenta Porsche Panamera. A pozor - základem bude pohon zadních kol, volitelným pak pohon 4x4. Pod kapotou bude dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 370 koní a točivým momentem 510 Nm!

Lamborhini - Vstup do kategorie SUV

Už se o tom mluví hodně dlouho a letošní rok by mohl být realitou. Lamborghini chce stejně jako Bentley a Rolls Royce vstoupit do kategorie SUV. Koncept Urus ukazuje, jak by takové supersportovní SUV mohlo vypadat a pokud se tak stane, bude poháněno hybridní jednotkou s trojicí elektromotorů. Jistotou je však představení ostřejších variant Aventador S a Huracán Superleggera. 

Mercedes-Benz - Ve znamení derivátů

Mercedes většinu nových zásadních modelů ukázal ještě v loňském roce, takže letos se budeme těšit především z derivátů. Na řadu by mělo přijít zvednuté, otevřené a sportovní éčko, faceliftované esko a také GLA či GLC. Z pohledu nových modelů se mluví o Géčku, u kterého není jasné jestli bude pokračovat ve svém ultrahranatém designu nebo přijde něco výrazně nového. Pak je tady ještě největší SUV GLS, která s největší pravděpodobností dostane další facelift. 

Mitsubishi - Elektrika a hybrid

Mitsubishi si jede svoji ligu a to jak designovou, tak také technologickou. V kategorii kompaktních aut připravují japonci na letošní rok čistě elektrické SUV se čtveřicí elektromotorů. Pro sportovní variantu Outlanderu, pak plánují použít hybridní pohonnou jednotku. 

Opel - Dominance SUV

Ani u Opelu nezapomínají na oblíbenou kategorii SUV, která bude tvořit základní pilíře jejich nabídky. Začalo to faceliftovanou Mokkou a bude to pokračovat další dvojicí modelů. V letošním roce se představí nový model Crossland X, který bude stát na základech menšího modelu. Následovat jej bude ještě druhý větší zástupce SUV, který se zařadí do segmentu C-SUV. Jeho první rendery ukazují, že půjde o vůz velikosti Opelu Zafira. Zapomenout nesmíme ani na novou generaci modelu Insignia, která bude cílit na zákazníky Volkswagenu, Fordu a Mazdy. Otázkou zůstává uvedení malého sportovního vozu, který by měl být novým Opelem GT. Očekává se také uvedení nové generace elektrického vozu Ampera, který zásadně změní proporce. 

Peugeot - Všechno ve stylu 3008

U Peugeotu je to jednoduché. Vypadá to, že se 3008 v novém SUV hávu chytla a má dobré prodejní výsledky. Také nastolila nový designový styl, podle kterého se budou stavět další modely. V letošním roce by měla být hlavní novinkou nová generace modelu 508, který se stále snaží být prémiovým sedanem a kombi. Podle prvních obrázků vypadá nová 508 hodně dobře a můžeme očekávat, že na stejném základě bude následně představen nový Citroen C5. Ještě se mluví o tom, že Peugeot představí sportovnější verzi 3008 s označením GTI. Problém s tím asi nebude, protože stačí instalovat motor z 208 GTI a trošku přitvrdit podvozek.  

Land Rover - Konkurent BMW X6

U terénních angličanů se počítá s jedním zásadním autem. Letos na trhu přistane velký konkurent pro BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupé - půjde o Range Rover Sport Coupé, jehož střecha se snižuje rychleji dolů, jak je u těchto vozů zvykem. Pod kapotou budou tradiční motory nabízející až 500 koní výkonu. 

Renault Alpine - Dočkáme se výroby?

Francouzská automobilka Renault už relativně dlouho avizuje příchod znovuzrozené značky Alpine, která má přijít v následujících letech celkově s trojicí modelů. Jako první by se měl objevit lehký sportovní vůz s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. Už se představil showcar, který nabral reálného designu a dokonce se již pohybuje po silnicích. Pod kapotou by měla být přeplňovaná osmnáctka s výkonem až 270 koní a hmotnost by měla zůstat na hranici 1 000 kg. Dočkáme se ho již v roce 2017? Pro Renault bude daleko důležitější představení nového kompaktního SUV, postaveného na základech malého osobního vozu Clio. Tento model by měl mít shodný základ s Nissanem Juke a bude nabízen s pohonem předních nebo všech kol. 

Seat - Obrození malého hatchbacku

U španělského výrobce bude letošní rok ve znamení nové generace modelu Ibiza. Důležité je, že Ibiza představí novou platformu, ze které následně bude vycházet Volkswagen Polo i domácí Škoda Fabia (na kterou ještě čeká facelift). Design Ibizy by měl čerpat od SUV Ateca a z pohledu pohonných jednotek půjde o osvědčenou koncernovou techniku, vycházející z faceliftovaného Volkswagenu Golf. Už teď se ale těšíme na verzi Cupra.

Škoda - Facelifty a deriváty

Škodovka bude mít stejně zajímavý rok jako ten loňský. Jeho první polovina bude ve znamení různých faceliftů a derivátů. Jako první je na řadě kontroverzní facelift Octavie, která v Ženevě ukáže varianty RS a Scout. Pak by mělo dojít na facelift Rapidu a také Fabie. Přibližně v polovině roku bychom se měli dočkat nových derivátů velkého SUV Kodiaq. Všichni ale budou vyhlížet konec roku, protože ten bude ve znamení nového modelu Yeti, který využije stejnou platformu jako Seat Ateca.

Volvo - Ve znamení XC

Ani Volvo nebude chybět ve výčtu automobilek, které se zaměří na kategorii SUV. Letošní rok plynule naváže na nový designový jazyk značky, a to prostřednictvím kompaktního SUV XC60. Následně na něj seveřané navážou ještě menším modelem XC40. Ten už se bude designově od větších sourozenců lišit. Zároveň vše nasvědčuje tomu, že by Volvo mohlo v brzké době ukázat plně elektrický model. 

Volkswagen - Druhý pokus o luxusní limuzínu

Na konci letošního roku začala po internetu kolovat skica Volkswagenu Arteon. Spekulace mluví o tom, že půjde o nástupce modelu Passat CC, ale proporce na první pohled ukazují, že novinka je podstatně větší a luxusnější. Tento model by tak mohl navázat na předchozí ne zrovna úspěšný Phaeton. Čeká nás také facelift Golfu, nová generace Pola a představení většího Tiguanu XL. Daleko důležitější bude příchod nové generace velkého Touaregu a překvapením by mohl patřit kompaktní T-ROC, tedy SUV postavené na základech Pola nebo většího Golfu.

Zdroj: motor1.com a autobild.de