Hlavní obsah

Subaru inovuje. WRX STI dostane nové brzdy a ostřejší výraz

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Impreza STI, potažmo její nástupce WRX STI, je stálicí nabídky automobilky Subaru a my jsme opravdu rádi, že jí nepotkal podobný osud jako v případě Mitsubishi Lancer Evolution. Naopak, Subaru se stará, aby WRX STI bylo stále lepší. A ne jinak tomu bude v letošním roce.

Článek

Japonská automobilka totiž přichází s novým modelovým rokem 2018, který přinese několik důležitých změn. Nejdříve se auto ukáže v Americe, kde má Subaru vynikající prodejní úspěchy a s nějakým zpožděním (zřejmě na podzim letošního roku) přijde také do Evropy. Pro nás je důležité především WRX STI, protože slabší model WRX u nás v nabídce nebude, podobně jako tomu je u stávajícího modelu. Novinka je klasickým faceliftem a další generace by na trh měla přijít až v roce 2020. Hned na první pohled je vidět, že se Subaru snažilo o dramatičtější vzezření přední části. Nový je přední nárazník, který mí ostřejší profilování a drobnou změnou prošla také maska chladiče. K dispozici bude také nový design litých kol v rozměru 19palců. Myslíme si, že změna vnějšího designu se povedla a nejnovější WRX STI zraje jako víno.

Uvnitř najdeme další vylepšení interiéru a jeho posouvání směrem k větší prémiovosti. Největší novinkou jsou sedadla Recaro, které na první pohled vypadají hodně dobře, kombinují alcantaru s kůží a jsou elektricky nastavitelná v osmi směrech. Nám by se ještě líbilo, kdyby došlo ke snížení posazu, který má WRX STI hodně vysoko. Upravená je grafika displeje v kapličce nad přístrojovou deskou a opět přicházejí na řadu hodnotnější materiály. Až si prohlédnete vylepšený vzhled, pozorně si přečtěte technické proměny. Subaru totiž toho přináší vždycky více, než se na první pohled zdá. Takže viditelnou změnou prošly brzdy, což bylo potřeba. Nově jsou Bremba větší se šestipístkovými třmeny a kvalitnějšími destičkami. K tomu je tu vylepšená elektronika aktivního centrálního diferenciálu, vyladěn byl elektrický posilovač řízení, upraveny synchrony v převodovce, aby bylo řazení ještě přesnější a jemnější, a spojka s podvozek, které by měli přinést více komfortu a jízdní stability. No, na tohle auto se vždycky těšíme!

Reklama

Načítám