Hlavní obsah

Lamborghini Urus se výroby nakonec dočká. Jako hybrid.

Foto: Archiv Garáž.cz

Poprvé tohle auto Lamborghini představilo v dubnu 2012 a ještě ten samý rok se objevily angličáky. To jsme ještě netušili, že se Urusem budeme moci následujících pár let vozit opravdu jen po koberci. Autu se zjevně na svět vůbec nechtělo.

Článek

Po Dieselgate to dokonce vypadalo, že je s Urusem konec definitivně, ale proti mluvilo hned několik věcí - Lamborghini vždycky se svými dvanáctiválci stálo mimo dění v koncernu a globální SUV horečka ho dřív nebo později do segmentu musela natlačit, tím spíš, že byl Urus coby koncept už dávno na světě. Tohle byla jedna z věcí, ve které mělo Lamborghini náskok před konkurenčním Ferrari. Byla to tedy jen otázka času, v jaké formě se nakonec SUV od Lamba (přezdívané též Lambo Rambo díky svému osvalenému vzhledu) objeví. Kdo sázel na čistokrevný elektromobil, ten prohrál. Urus dostane šanci jako plug-in hybrid.

Foto: Archiv Garáž.cz

Původně se přitom mluvilo o tom, že by bruselským drábům mohlo "stačit", kdyby byl Urus pouze přeplňovaný. Nižší emise, dostatek krouťáku, aby se vlk nažral a italská Karkulka si udržela svou image, ačkoliv by šlo o první model s turbomotorem... ale i Ferrari tenhle přechod zvládlo bez zaváhání, takže proč vlastně ne. Nakonec jde ale Urus, zřejmě v souladu s novou ideologií celého koncernu, ještě zelenější cestou a bude prvním plug-in hybridem v historii značky. Tenhle směr už automobilka naznačila v konceptu Lamborghini Asterion, ale ten byl až přehnaně ambiciózní (900 koní), než aby se stal realitou. Jeho nízkoemisní odkaz bude žít v Urusu, ačkoliv máme pocit, že elektromotory tu budou dopovat minimálně osmiválec, takže bychom konec globálního oteplování nějak předčasně nevyhlašovali.

Foto: Archiv Garáž.cz

Urus je zjevně nezmar. V roce 2017 tak můžeme očekávat nějakou faceliftovanou verzi konceptu, která bude mít podstatně blíž sériové variantě. A místo devíti stovek koní bude mít... no minimálně šest až sedm.

Reklama

Načítám