Článek
Po Dieselgate to dokonce vypadalo, že je s Urusem konec definitivně, ale proti mluvilo hned několik věcí - Lamborghini vždycky se svými dvanáctiválci stálo mimo dění v koncernu a globální SUV horečka ho dřív nebo později do segmentu musela natlačit, tím spíš, že byl Urus coby koncept už dávno na světě. Tohle byla jedna z věcí, ve které mělo Lamborghini náskok před konkurenčním Ferrari. Byla to tedy jen otázka času, v jaké formě se nakonec SUV od Lamba (přezdívané též Lambo Rambo díky svému osvalenému vzhledu) objeví. Kdo sázel na čistokrevný elektromobil, ten prohrál. Urus dostane šanci jako plug-in hybrid.
Původně se přitom mluvilo o tom, že by bruselským drábům mohlo "stačit", kdyby byl Urus pouze přeplňovaný. Nižší emise, dostatek krouťáku, aby se vlk nažral a italská Karkulka si udržela svou image, ačkoliv by šlo o první model s turbomotorem... ale i Ferrari tenhle přechod zvládlo bez zaváhání, takže proč vlastně ne. Nakonec jde ale Urus, zřejmě v souladu s novou ideologií celého koncernu, ještě zelenější cestou a bude prvním plug-in hybridem v historii značky. Tenhle směr už automobilka naznačila v konceptu Lamborghini Asterion, ale ten byl až přehnaně ambiciózní (900 koní), než aby se stal realitou. Jeho nízkoemisní odkaz bude žít v Urusu, ačkoliv máme pocit, že elektromotory tu budou dopovat minimálně osmiválec, takže bychom konec globálního oteplování nějak předčasně nevyhlašovali.
Urus je zjevně nezmar. V roce 2017 tak můžeme očekávat nějakou faceliftovanou verzi konceptu, která bude mít podstatně blíž sériové variantě. A místo devíti stovek koní bude mít... no minimálně šest až sedm.