Článek
Určitě si říkáte, že R35 GT-R v Nismu by téhle klasice ukázalo záda. A bezesporu máte pravdu, protože jakkoliv je tohle nádherné R34 GT-R vyladěné přímo od automobilky a tahle generace měla výkon vždycky trochu vyšší, než ukazovala oficiální čísla z továrny, na víc než na 350 koní se asi šestiválec pod kapotou čtyřiatřicítky nezmůže. Policejní Godzilla tu ale není od toho, aby vyhrála. Japonská policie ostatně ze zákona musí všude jezdit se zapnutými majáky, takže ji vidíte na kilometry daleko. Žádné plížení v neoznačených vozech jako u nás, tady působí strážci zákona preventivním dojmem. Jejich cílem je skupinky ilegálních závodníků rozehnat, nikoliv je nutně pozatýkat. Důkazy zajistí pouliční a dopravní kamery, kterých je v Japonsku opravdu hodně. A hrozba postihu či vězení na japonské teenagery bezesporu platí, protože jim jakýkoliv vroubek může zkomplikovat školní a posléze i profesní kariéru.
Na Wanganu, což je tokijský městský obchvat, se proto mnohem častěji pořádají spanilé jízdy, při kterých se jezdí relativně pomalu a cílem je hlavně předvést kvalitu tuningu. Samozřejmě se ale najdou střelci, kteří stacionárním radarem prosviští obrovskou rychlostí. Policejní GT-R sice nemá omezovač, ale podobné blázny z principu nehoní. Budou tu vždycky, protože japonská populární kultura je ilegálního závodění plná, viz seriály jako Initial D nebo Wangan Midnight. A bude i tu i tenhle retro Nissan, který jako by vypadl právě ze zmíněných televizních kultů.