Hlavní obsah

TOP 5: Auta, která v roce 2017 dostanete na veteránské SPZ

Foto: Archiv Garáž.cz

Které automobilové klasiky půjdou od příštího roku přihlásit na veteránská čísla? Přínášíme vám náš subjektivní výběr zajímavých vozů, které v příštím roce oslaví třicítku a zařadí se tím mezi historiky.

Článek

Každý rok se dostávají další a další automobilové klenoty na seznam potencionálních veteránů. Jenže než na ně dojde řada, mnohdy se na ně zapomene. Takže jsem zkusil prolistovat archivy a vytáhnout tu nejlepší pětku aut, ze kterých se od příštího roku stanou legální veterány.

Ferrari F40

Ano, začneme zhurta, a to autem, které si většina z nás nemůže dovolit. Ale lepší auto z roku 1987 prostě neexistuje. A víte proč? Protože podle mě neexistuje vůbec žádné lepší auto na celém světě. Ferrari F40 je prostě kult. I když nebudete souhlasit, musíte uznat, že mít jeden z 1311 kousků doma by bylo úžasné. Auto, které posvětil samotný Enzo na smrtelné posteli, s karbonovým oblekem od Pininfariny a oturbeným vidlicovým osmiválcem, jehož turbodíra je větší, než portál tunelu Blanka. Ale stejně jí chceme, je to 1369 kg ryzí dokonalosti a jejích 471 koní je tak akorát na status ikony.

Foto: Archiv Garáž.cz

Opel Omega

Opel Omega se sice začal dělat už o rok dříve, ale vzniklo jen pár kousků, takže spíše na véčka dostanete nějaký až letos. A proč byste měli? Třeba proto, že ve své době šlo o vrchol německého výrobce, tedy plně vybavený sedan vyšší střední třídy s prostorným a pohodlným interiérem, který získal titul Auta roku 1987. A také měla Omega elegantní, pohlednou a velmi aerodynamickou karoserií. A navíc má ještě pohon zadních kol, jak se u velkého sedanu sluší i patří. Motorově máte smůlu se sportovní verzí Lotus, ale když seženete šestiválec, budete se bavit i tak. Hlavně v zimě. Jen pozor na korozi. Ve své době však šlo o auto, které nejen že zatápělo Mercedesům, ale v mnoha ohledech bylo i lepší.

Foto: Archiv Garáž.cz

Peugeot 405

Na sportovní model Mi16 si budete muset se zelenýma SPZ ještě počkat. Ale můžete zkusit zapátrat po nějakém obyčejném sedanu či kombi z prvního roku výroby. Osobně bych doporučoval sedan. Sám jsem v Peugeotu strávil část dětství a pojí se mi s ním krásné vzpomínky. Auto bylo nesmírně pohodlné, krásné, dostatečně dynamické a spolehlivé. Ano, byl to totiž nafťák, což u youngtimeru nebývá zrovna vyhledávané palivo. Ale za to nafťák spolehlivý. Akustický projev byl vyvážen nesmrtelností motoru. V létě vám může svou všestranností sloužit takřka denně a asi nikdy nebudete koupě tohoto taxikářského snu litovat. Navíc téměř nereziví.

Foto: Archiv Garáž.cz

Alfa Romeo 164 V6

Obdobný případ, jako u Peugeotu. Verze QV a Q4 se totiž ještě do zralého věku nedostaly. I tak ale můžete mít vrchol italského luxusu jakožto veterána. Alfa Romeo 164 sice byla produktem spolupráce automobilek a o platformu se dělila s Fiatem Croma, Lancí Thema a Saabem 9000. Jenže nabízela jen jednu karosářskou variantu a to čtyřdveřový sedan. Na rozdíl od sourozenců tak s výběrem karoserie nešlápnete vedle. A důrazně vám radím, ať je pod kapotou třílitrový šestiválec Busso. Tedy, ono by vás snad ani nic jiného nenapadlo, že ne?

Foto: Archiv Garáž.cz

Honda Accord Aerodeck

Jsem možná povrchní, ale opravdu mám ve výběru auto jen kvůli vzhledu. Ano, mohl by tu být normální Accord, úžasný luxusní sedan s mrkačkama a točivým japonským motorem. Jenže v roce 1987 přišel na trh kombík Aerodeck. Tedy kombík není správné slovo. Je to jednoznačný Shooting-Brake se třemi dveřmi. A vypadá úchvatně. Za tímhle autem si znalci hlavu ukroutí, na to vemte jed. A ještě vás polovička pochválí, jak je praktické. Tedy pochválila by, kdyby to nebylo třicet let staré auto, že ano.

Foto: Archiv Garáž.cz

A jaký je váš favorit na veterána z roku 1987?

Reklama

Načítám