Hlavní obsah

Volkswagen Golf přichází s faceliftem.

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

A je to tady. Volkswagen dnes ve 13:00 představil faceliftovaného Golfa sedmé generace a my jsme byli u toho. Je to vlastně trochu překvapující, protože u tohoto bestselleru se zásadnější vylepšení obvykle v rámci jedné generace nedělají. Největší novinky jsou motor 1,5 TSI EVO, množství asistenčních systémů a nové komunikační rozhraní.

Článek

Tiskové materiály Volkswagenu sice nejvíce mluví o novém komunikačním rozhraní, ale my se nejdříve dotkneme změn v designu a především technice, protože nové motory nám připadají zajímavější, než velké množství konektivity. Designové proměny faceliftovaného Golfu sedmé generace jsou minimální, ale to jsme tak nějak čekali. Dotkly se vlastně pouze přední a zadní části, nejvíce pak světel. Vpředu se faceliftovaný Golf modelového roku 2017 bude lišit světlomety, které do svých útrob dostanou dvojici nových "hokejek", jež budou navazovat na zvýrazněnou lamelu v masce a zároveň budou fungovat jako LED denní svícení. U provedení GTI bude červený proužek doplňovat masku tak, jako tomu bylo u předfaceliftové verze. Ten však nebude pokračovat rovně, ale naváže právě na zmíněné hokejky. Světlomety mohou být diodové.

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen zároveň s faceliftem přijde s designovou variantou R-Line, která přinese dramatičtější vzhled, částečně podobný GTI. Ke světlům se tak přidá ještě výrazněji profilovaný nárazník. U GTI v něm budou mlhovky, u R-Line pouze jedna stříbrná lamela. Podobně tvarovaný nárazník dostane také hybridní verze GTE, která si v něm poveze denní svícení a červený proužek v masce a světlech vymění za modrý. Základní verze naopak nárazník vyhladí, dostane do něho mlhovky a jednu dlouhou stříbrnou lištu. Hledání rozdílů na zadní části je téměř jako hledání jehly v kupce sena. Nejvíce facelift poznamenal standardní verzi. Tady spodní část nárazníku dostala koncovky orámované chromem, které se podobají většímu modelu Passat a světla, které už ve standardu budou plně LED.

Foto: Archiv Garáž.cz

Když se podíváme pod kapotu tak zjistíme, že Volkswagen u omlazeného Golfu nabídne motor 1.5 TSI EVO v zážehovém provedení s dvojicí výkonů 130 a 150 koní. Původní 1.4 TSI však rovněž zůstane. Výkonnější jednotka se bude pyšnit technologií Active Cylinder Management, kterou ještě doplní přímé vstřikování a turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek. Nový motor by měl pracovat na principu Millerova cyklu. Jeho točivý moment 250 N.m bude dostupný již od 1 500 otáček a průměrná spotřeba by měla klesnout až na 4,9 litrů. Slabší verze nabídne točivý moment 200 N.m, spotřebu 4,6 l/100 km a funkci plachtění po sundání nohy z plynu. Díky tomu by mělo dojít k úspoře paliva až o 0,4 l/100 km. Zvýšení výkonu se dočkají dvě varianty sportovní verze GTI. Základ nyní bude tvořit GTI s výkonem 230 koní, který doposud měla pouze příplatková verze Performance se samosvorem. A právě ta dostane o dalších 15 koní navíc. Všichni se tedy mohou těšit na výkon 245 koní a točivý moment 350 N.m. Volkswagen se také zbaví postarších šestistupňových dvouspojkových DSG, které už finálně nahradí modernější sedmistupňové. Díky tomu bychom se měli dočkat hladších rozjezdů a celkově příjemnějšího fungování převodovky, která byla snad jediným drobným mínusem v případě stávajících benzínových Golfů. Na opačné straně nabídky najdete tříválec 1,0 TSI se 115 koňmi.

Foto: Archiv Garáž.cz

A teď už k tomu, co Volkswagen považuje u modernizovaného Golfu za nejdůležitější. Když se podíváte na fotky interiéru, tak zjistíte, že Golf dostává po Passatu také velký digitální přístrojový štít. A má pro něho také svůj vlastní název. Žádný Virtual Cockpit, ale Active Info Display. Na něm si budete moci měnit vizualizaci displeje, připraveno je celkem pět grafických motivů a vybírat lze mezi palubním počítačem, navigací, telefonem a rádiem. Stejně jako u ostatních koncernových sourozenců, i zde bude možné měnit velikost zobrazení přístrojů nebo dodatečných informací. Plně barevný displej má 12,5 palce a rozlišení 1,440 x 540 pixelů. U vyšších verzí jako je GTI či GTE se ještě bude měnit základní barevná kombinace. Vedle aktivního digitálního displeje pak stojí velký digitální displej na středovém panelu, který je nový, přináší inovované komunikační rozhraní a daleko lépe zapadá do přístrojové desky. Tady se Volkswagen inspiroval u BMW a jeho luxusního modelu řady 7, protože jako první do kategorie nižší střední třídy přináší ovládání gesty. Tento systém bude dostupný pouze v nejvyšší verzi komunikačního systému s označením Discover Pro, které bude mít dotykovou obrazovku o velikosti 9,2 palců.

Foto: Archiv Garáž.cz

Už v předfaceliftové verzi jsme mohli vidět sensor, který zaznamenal, že se ruka blíží k obrazovce a předzobrazil určitá tlačítka. Teď se posuneme dále a pohybem ruky budete moci celý systém ovládat. Volkswagen má pro tuto verzi rozhraní připravené vlastní aplikace, ale chybět nebude ani zrcadlení vašich telefonů všech dostupných operačných systémů. Nově bude zavedena také konektivita a možnost přes telefon kontrolovat stav vozu, pozici kde je zaparkován, nastavovat si rychlostní limity, monitorovat světla nebo dveře či se spojit s Volkswagen Emergency Call Centrem. Rozsahem tak bude Golf nabízet totéž, co vozy vyšších tříd.

Foto: Archiv Garáž.cz

Poslední kapitolou je bezpečnost, respektive množství asistentů, které se do vozů dostanou. Kromě standardních pomocníků, mezi které patří ABS, ESP, se tu poprvé objeví například přednárazový systém s City Emergency Braking, systém automatického brzdění po nárazu a stabilizace přívěsu. To nejsou novinky, známe je i z aktuálního Golfu, ale poprvé fungují v kombinaci s asistentem monitorujícím dopravní zácpy před vozem, chodce před vámi a proaktivní ochranu pasažerů při bouračce. Volkswagen chce, aby se z Golfu stal, kromě jiného, jeden z nejbezpečnějších vozů, a proto řetězí existující funkce s novou umělou inteligencí. Sami jsme zvědaví, jak to bude v reálu fungovat - osobně dnes facelift prozkoumáme a přineseme vám podrobné video z prezentace.

Reklama

Načítám