Hlavní obsah

Polo GTI, které dá stovku za 4,1 s a má skoro 300 koní!

Foto: Archiv Garáž.cz

Škoda Fabia R5 má velkého konkurenta, dokonce přímo z vlastního baráku. Volkswagen představil nejdrsnější Polo GTI R5, které v příštím roce poprvé vyjede na rychlostní zkoušky. Chce být jednoduše nejlepší.

Článek

Volkswagen v roce 2016 ukončil svůj projekt ve nejvyšších patrech automobilových soutěží a ze dne na den zrušil projekt WRC. Nad závodním oddělením se zatahovala mračna a už to vypadalo, že nás nic zajímavého nečeká. Následně však přišel projekt TCR, tedy ostrý Golf pro závody na okruzích. Jenže ten se staví ve Spanělsku, v závodním oddělení automobilky Seat, a tak to byla pouze slabá náplast. Pak přišla informace o novém elektrické závoďáku, který by měl pokořit rekord na Pikes Peaku. Elektrická auta byla vlastně důvodem, proč skončilo WRC. Nicméně na začátku letošního roku vypustil Volkswagen informaci, že se do rally vrátí se slabším speiálem R5.

Foto: Archiv Garáž.cz

V tu chvíli trošku zatrnulo fanouškům Škody Motorsport. Někteří se totiž báli, že to bude znamenat konec domácího týmu, protože jsme už několikrát zažili, kdy koncern škodovku v motorsportu zařízl. Naštěstí k tomu nedošlo a Polo R5 bylo postaveno na základech nové generace Pola GTI, která se představuje právě teď. Některé z komponentů mohou být shodné s Fábií R5, ale ta stojí na základech ještě starší podvozkové platformy. Nové závodní Polo GTI R5 se veřejnosti v akci poprvé představí v polovině příštího roku. Před tím ho čekají velké množství testů, které mají z nového soutěžního speciálu udělat nejlepší auto kategorie R5.

Foto: Archiv Garáž.cz

A co se v Polu GTI R5 skrývá? Tak především pohon všech kol, pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru a pětistupňová sekvenční převodovka. Závodní motor nabídne až 272 koní, točivý moment má hodnotu 400 Nm a na stovku závodní Polo zrychlí za 4,1 s. Hmotnost se snížila na 1320 kg podle toho, jak určuje homologace. Polo GTI R5 je dalším autem, které se zapojí do zákaznického programu. Volkswagen se totiž rozhodl, že bude závodní speciály provozovat stejným způsobem jako naše domácí škodovka. A když to funguje s okruhovými stroji, tak proč to nezkusit také v rally, zvláště když Škoda Fabia R5 získala už tři tituly mistra světa. 

Reklama

Načítám