Hlavní obsah

Volkswagen postaví elektrorekordmana na Pikes Peak

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka Volkswagen oznámila, že se chce soustředit na vývoj a výrobu elektrických automobilů a to samé plánuje na poli motorsportu. Proto odešla z WRC a teď plánuje postavit elektrický speciál, se kterým se chce v roce 2018 vrátit na legendární Pikes Peak.

Článek

Volkswagen to v oblasti elektrických vozů rozjíždí ve velkém. Na frankfurtském autosalónu ukázal tři elektrické modely, které by se měly do roku 2020 objevit na trhu a v roce 2025 už chce nabízet na 23 čistě elektrických modelů. K tomu se přidá i elektrický motorsport. Čekali jsme, že to přijde, protože to Volkswagen ohlašoval už při odchodu ze světové rally, ale rozhodně ne tak brzy. Už v příštím roce totiž vyjede extrémní elektrický speciál, který bude chtít zajet rekord na legendárním závodě dovrchu Pikes Peak. Ten pro Volkswagen není neznámým, protože v roce 1987 v něm startoval speciální Golf se dvěma motory. Do cíle se však nedostal. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Závodní elektromobil bude vybaven inovativní technikou akumulátorů i pohonu všech čtyř kol. Test s extrémním zatížením na Pikes Peaku přinese Volkswagenu důležité poznatky pro další vývoj nových elektromobilů. Vozidlo bude vyvíjet oddělení Volkswagen Motorsport v úzké spolupráci s oddělením technického vývoje ve Wolfsburgu. Mezinárodní závod do vrchu na Pikes Peak – označovaný také jako „závod do mraků“ – je organizován od roku 1916 nedaleko města Colorado Springs v pohoří Rocky Mountains. Jeho trasa má délku 19,99 kilometru od startu v nadmořské výšce 1440 metrů do cíle na vrcholu s nadmořskou výškou 4300 metrů. Současný rekord ve třídě elektricky poháněných prototypů má hodnotu 8.57,118 min a jeho držitelem je Američan Rhys Millen (e0 PP100).

Šílený Golf

V roce 1987 se na start zvodu dovrchu Pikes Peak postavil šediv Volkswagen Golf s jezdcem Jochi Kleintem. Na prvn pohled na něm nebylo nic zvlštnho, ale pod karosri se schovvalo extrmn monstrum. Golf měl totiž dva motory, přesněji dva přeplňovan čtyřvlce 1,8 16V. Celkově dval vkon 652 kon při hmotnosti 1050 kg. Na stovce byl tento Golf za neuvěřiteln3,4 sekundy. Vypadalo to na vtězstv, dokonce na prvn mezičase se držel na prvnm mstě, ale těsně před koncem to nevydrželo zavěšen přednho kola a Kleint musel odstoupit. Teď se chce Volkswagen na Pikes Peak vrtit a rovnou s rekordnm časem.

Reklama

Načítám