Tradiční termín uprostřed června opět sliboval tropickou soutěž jako v předchozích letech, ale ouha… Tentokrát se tropy kupodivu nedostavily a posádky si užily všeho od sluníčka přes zataženou oblohu až po pořádný liják. Hrozně moc záleželo na tom, jak se kdo trefil do výběru pneumatik, a do hry vstupovalo více než jindy štěstí. Favoritem číslo 1 však zůstávala bez ohledu na okolnosti posádka úřadujících mistrů republiky Jan Kopecký/Pavel Dresler ve Škodě Fabia R5. Jejich týmoví kolegové ze Švédska Tidemand a Andersson sice mají světový věhlas, ale na jihu Moravy se v roli hvězd rozhodně necítili. „Naše účast je především dobrou tréninkovou příležitostí pro německou soutěž MS, která je svým charakterem trochu podobná. Budeme se snažit jet, jak nejlépe umíme, ale nejsem si úplně jistý, zda s Janem udržíme krok. Přece jen to tu zná lépe než my,“ přemítal o svých šancích před startem 26letý Pontus Tidemand, který svým severským zjevem zaujal i české dívky.

Od prvního závodního kilometru bylo jasné, že z dvojice továrních Fabií bude rychlejší ta Kopeckého. Stačil však jeden defekt ve čtvrté rychlostní zkoušce a rázem byl v čele Tidemand. Jenže došlo i na něj a v poslední páteční zkoušce, která se jela v noci za vytrvalého deště, prorazil gumu i on. Kvůli tomu nabral ztrátu skoro 1,5 minuty a s ní i jistotu, že pryč je nejen případná výhra v soutěži, ale i stupně vítězů. Celá sobota se pak nesla ve znamení stahování velkého odstupu, které bylo úspěšné, byť nikoliv drtivé. Výsledkem je 5. místo v cíli a dobrá průprava Tidemanda před srpnovou Rally Deutschland, která bude hrát zřejmě rozhodující roli pro konečné pořadí WRC2. Na německé rally se v barvách továrního týmu Škoda objeví v kategorii WRC2 i Jan Kopecký. Pro něho je ale letošní prioritou české mistrovství, kterému i díky vítězství v Hustopečích suverénně vládne. „Tady v Hustopečích si s námi pohrálo počasí, problémy měli všichni. Nás třeba potkal defekt, ale naštěstí jsme to zvládli. V pátek jsme začali rychle a chtěli si vybudovat náskok, ale to se s proraženým kolem tak úplně nepovedlo. V sobotu dopoledne jsme trochu trpěli, protože jsme byli první auto na trati a čistili šotolinu. Při druhých průjezdech se nám však ztracený čas podařilo získat zpět,“ zhodnotil své jihomoravské vystoupení vítězný Kopecký.

Federální derby na soutěžní scéně jasně vyhráli zástupci českého mistráku. Za Kopeckého tovární Fabií skončil Ford Fiesta R5 Václava Pecha, se stejným vozem si pro bronz dojel Miroslav Jakeš navigován Marcelou Ehlovou, která musí mít pro strach uděláno. Teprve celkově čtvrtý skončil vítěz slovenského šampionátu. A světe div se, nebyl to Slovák, ale Čech Pavel Valoušek, který podobně jako Jakeš sází na něžné pohlaví po svém boku v osobě Veroniky Havelkové. Kralování Kopeckého na tuzemských tratích tedy pokračuje a pro zbytek sezony zůstává tvrdým oříškem pro každého, kdo by ho chtěl vyzvat na zteč. „Kvůli vodě a blátu na trati to byly ty nejtěžší Hustopeče, které jsem zažil. Teď se budeme snažit trochu si odpočinout a připravit se na naši domácí Bohemku,“ zhodnotil soutěž Kopecký. Kolotoč MČR 2017 v automobilových soutěžích pokračuje první červencový víkend na Rally Bohemia v okolí Mladé Boleslavi.

Výsledky Rally Hustopeče 2017: 1. Kopecký/Dresler (CZ/Škoda Fabia), 2. Pech/Uhel (CZ/Ford Fiesta), 3. Jakeš/Ehlová (CZ/Ford Fiesta), 4. Valoušek/Havelková (CZ/Ford Fiesta), 5. Tidemand/Andersson (S/Škoda Fabia), 6. Dohnal/Ernst (CZ/Ford Focus).

TEXT Jakub Rejlek, FOTO Jaroslav Holubec, Martin Husár, Škoda Auto