Hlavní obsah

Bertone Spicup – Tohle snad ani není BMW!

Foto: Archiv Garáž.cz

Úchvatný koncept navrhnul pro BMW slavný Nuccio Bertone. Odvedl stejně skvělou práci, na jakou jsme u něj zvyklí. Jen v rámci nabídky BMW vypadá tohle auto poněkud nezvykle a škoda, že design automobilky neovlivnilo víc.

Článek

Koncept Spicup přivezla automobilka BMW na ženevský autosalon 1969. Sice se mnichovským autům tehdejší doby vůbec nepodobal, ale technika byla jasná. Pod kapotu se dostal řadový šestiválec o objemu 2,5 litru (podle jiných zdrojů 2,8 litru) s výkonem 168 koní. Bertone použil platformu sedanu 2500 E3, která byla ovšem zkrácena z původních 269 na 234 cm.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jméno Spicup odkazuje na auto, které má kombinovat prvky spideru i kupé, vlastně šlo spíš o první kupé-kabrio. To se mu díky střeše se speciálním mechanismem otevírání skutečně daří. Plechové panely střechy se tady zasouvají do ochranného oblouku za sedadly. A dalším zdrojem inspirace Bertoneho bylo i legendární BMW 507. Vše se snažil v designu podřídit elegantním horizontálním liniím. Přesto ale byla karoserie navržena dostatečně pevně, aby tento prototyp mohl fungovat i v běžném provozu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Po výstavě se tenhle koncept prodal soukromému holandskému sběrateli, který s ním normálně jezdil. Když jej prodal, stopa auta se na několik desetiletí zcela ztratila. Dnes je opět v perfektní kondici a jeho zelený lak září do všech stran. Stejnou barvou je sladěn i interiér. Před časem se Spicup vydražil za půl milionu Euro, což je slušná částka. Ale majitel bude za odměnu jezdit unikátem, jediným prototypem. A to už svou cenu má.

Reklama

Načítám