Článek
Koncept Spicup přivezla automobilka BMW na ženevský autosalon 1969. Sice se mnichovským autům tehdejší doby vůbec nepodobal, ale technika byla jasná. Pod kapotu se dostal řadový šestiválec o objemu 2,5 litru (podle jiných zdrojů 2,8 litru) s výkonem 168 koní. Bertone použil platformu sedanu 2500 E3, která byla ovšem zkrácena z původních 269 na 234 cm.
Jméno Spicup odkazuje na auto, které má kombinovat prvky spideru i kupé, vlastně šlo spíš o první kupé-kabrio. To se mu díky střeše se speciálním mechanismem otevírání skutečně daří. Plechové panely střechy se tady zasouvají do ochranného oblouku za sedadly. A dalším zdrojem inspirace Bertoneho bylo i legendární BMW 507. Vše se snažil v designu podřídit elegantním horizontálním liniím. Přesto ale byla karoserie navržena dostatečně pevně, aby tento prototyp mohl fungovat i v běžném provozu.
Po výstavě se tenhle koncept prodal soukromému holandskému sběrateli, který s ním normálně jezdil. Když jej prodal, stopa auta se na několik desetiletí zcela ztratila. Dnes je opět v perfektní kondici a jeho zelený lak září do všech stran. Stejnou barvou je sladěn i interiér. Před časem se Spicup vydražil za půl milionu Euro, což je slušná částka. Ale majitel bude za odměnu jezdit unikátem, jediným prototypem. A to už svou cenu má.