Hlavní obsah

Isuzu 4200R – Koncept, který si vyzkoušeli jen hráči

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Isuzu dnes nabízí hlavně pracovní pick-upy a také vyrábí dieselové motory. Bývaly ale doby, kdy tahle značka v Evropě nabízela i klasická osobní auta. Jednou dostala choutky na supersportovní stroj.

Článek

V roce 1989 vzbudila značka Isuzu na tokijském autosalonu rozruch. Přivezla sem totiž supersport s motorem uprostřed a pohonem všech kol v designu, který dodnes příliš nezestárnul. Dostal jméno Isuzu 4200R, tedy podle objemu motoru. Před zadní nápravou byl usazen vidlicový osmiválec LT5 o objemu 4,2 litru. Motor nebyl původní, pocházel od automobilky Lotus a nabízel skvělý výkon 350 koní. Přes šestistupňový manuál šel výkon na všechna kola.

Foto: Archiv Garáž.cz

Spojení Isuzu a Lotusu není zrovna něco, co by se dalo očekávat. Jenže tehdy byly obě značky pod koncernem General Motors, takže spolupráce ohledně sportovního auta byla na snadě. Pokud pořád potřebujete nějaký důvod, abychom si tohle auto představili, tak asi to, že jde o poslední skutečně zajímavé auto, než Isuzu ukončilo výrobu osobních aut. Zajímavostí je, že automobilka Lotus nedodala pouze pohonnou jednotku, ale také aktivní podvozek a řízení všech kol, se kterým se měl tenhle sporťák fantasticky ovládat.

Foto: Archiv Garáž.cz

Design kupé stvořil Shiro Nakamura, stejný muž, který stojí za Nissany 350Z, 370Z, GT-R R35. To je super, že? No, bohužel má také na svědomí Nissan Juke, což je důkaz, že každý nechá někdy mozek doma. Zajímavý byl také interiér, protože Isuzu 4200R mělo být prostorným supersportem, který měl uspořádání 2+2.

Foto: Archiv Garáž.cz

V roce 1989 šlo spolu s Hondou NSX o jedno z nejpozoruhodnějších japonských aut. Isuzu s výbavou konceptu doslova hýřilo a zabudovalo do něj špičkový audio systém, satelitní navigaci s barevným displejem, digitální přístrojovku, video přehrávač a překvapivě také fax.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bohužel mu do sériové výroby nepomohlo ani to, že byl nesmírně pozitivně přijat veřejností. V roce 1992 přišlo ono výše zmíněné rozhodnutí automobilky Isuzu, že se zaměří jen na užitková a nákladní vozidla a výrobu osobáků opustí. Alespoň hráči Gran Turismo dostali šanci se s ním projet.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám