Začíná to v roce 1986 neemotivním sedanem Mercedes-Benz 300E řady W124. Jistě, je to na svou dobu špičkové auto, ale adrenalin vám asi opravdu nezvedne. To ale chtějí změnit v dílnách AMG, kde mu pod kapotu instalují osmiválec o objemu 5,6 litru s výkonem 360 koní. A protože to asi bylo málo, tak jej později nahrazují V8 32V o objemu 6 litrů s výkonem 385 koní. To už nemá s původními výkony sedanu W124 opravdu nic moc společného. Tohle bylo regulérní kladivo na BMW M5 ale i sportovní Porsche Carrera. Možná právě proto dostalo auto přezdívku The Hammer (kladivo). Vůz dostal čtyřstupňový automat a samosvorný diferenciál torsen.

AMG však muselo luxusnímu sedanu ponechat veškerou výbavu, na kterou byli majitelé Mercedesů zvyklí. Proto měl Hammer kožená sedadla Recaro s elektrickým nastavováním, dřevěný dekor a litá kola ATS. Právě tak jste si mohli vychutnávat veškerý komfort na autobahnech, zatímco se po nich řítíte 300 km/h v hodině. Tedy, ona většina řidičů asi nejezdila naplno, ale bylo skvělé, že Hammer tohle uměl. Ještě aby ne, když stál víc než supersport Lamborghini Countach. Také byl rychlejší a pohodlnější.

A zase měl náskok před BMW, jehož M5 dokázalo stejných výkonů dosáhnout až v roce 1998. AMG zkrátka světu ukázalo cestu, jakou by se měly sportovní sedany vydat a tenhle segment definovalo. Dnes je vzácné, drahé a přitom stále použitelné a srovnatelné s moderními následníky. Pro nás ale bude navždy hrdinou z plakátů našeho dětství.