Hlavní obsah

Yaris T-Sport Turbo – Raritní naštvaná krabička

Foto: Archiv Garáž.cz

Toyota nedávno představila Yaris GRMN, který nám zrychlil tep. Malý ostrý hot-hatch je přesně to, co Toyotě chybí. Navíc už to umí, jak dokazuje zapomenutý ostrý Yaris první generace, který si dnes připomeneme

Článek

Yaris se v roce 2001 představil v ostré verzi T-Sport Turbo. Pod kapotou malého nabroušeného hatchbacku byla patnáctistovka VVT-i, která byla nově vybavená turbodmychadlem. Výkon auta stoupl na 150 koní a točivý moment na 196 Nm, což z auta dělalo kapesní raketu. Na stovku totiž Yaris vystřelil za 7,9 sekundy a maximálku měl 205 km/h. Auto bylo navíc díky hmotnosti 955 kg dost obratné. Motor měl ochotu k vytáčení a byl spojen s krátkou převodovkou. Na delších trasách tak tenhle Yaris příliš nevynikal.

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka vyrobila jen 600 kusů a nabízela je hlavně na švýcarském trhu, byť i u nás byla možnost si jej objednat. Auto odlišovaly jiné nárazníky a přidané boční prahy. Všímaví na masce zaznamenají malé logo Toyota Sport. Větší úpravy se ale týkaly interiéru, kde byla sportovní sedadlači dvoubarevný kožený volant. Toyota také dala pryč digitální přístroje a nahradila je bílými budíky.

Foto: Archiv Garáž.cz

Aby nezůstalo jen u cingrlátek, dostal Yaris strmější řízení a přesnější řazení. Zvuku bylo pomoženo laděným výfukem s výrazně dunivým zvukem. Důkladně byl laděn podvozek, aby výkonům motoru auta stačil. Auto nebylo úplným kostitřasem, na hrbolech zvládalo komfortní jízdu celkem slušně. Úpravami prošly i brzdy. Po konci výroby první generace se však sportovní model nedočkal nástupce. Až nyní je tu Yaris GRMN, se kterým by opět mohla být sranda.

Reklama

Načítám