Původní vrcholný model 450SEL dostal pod kapotu nový motor, ale jinak jste rozdíly na první pohled nepoznali. Spousta kůže a dřeva v interiéru totiž k tomuto modelu patří. Ledaže byste si všimli čtrnáctipalcových kol a malého štítku 6.9 na zádi.

Vidlicový osmiválec SOHC s mechanickým vstřikováním paliva však měl řadu dalších předností, například interval výměny oleje celých 20 tisíc kilometrů. Použití hliníkové hlavy válců tehdy také nebylo zcela běžné a díky moderním technologiím a postupům z něj konstruktéři získali 286 koní (verze pro USA pouze 250) ve 4000 otáčkách.

Luxusní sedan používal automatickou převodovku, konkrétně třístupňovou. Dostal ovšem do vínku samosvorný diferenciál, aby lépe přenášel výkon na silnici. Auto bylo schopné atakovat rychlost 100 km/h za 7 sekund a uhánět maximálkou 213 km/h. Na dvoutunového obra to nejsou špatné hodnoty.

Když ale máte velký těžký sedan se silným motorem, chce to taky dobrou ovladatelnost a jízdní vlastnosti. A tím nemám na mysli tvrdý kamenný podvozek, protože to majitelé Mercedesů nechtějí. Ti chtějí být i při vysokých rychlostech rozmazlováni a hýčkáni. Právě proto měl vrcholný model hydropneumatické odpružení, které automobil srovnávalo v zatáčkách a dokázalo vyrovnat i plně obsazený a naložený automobil. Ostatně jak se dá s tímhle Benzem jezdit rychle si můžete připomenout ve filmu Ronin.

Pokud vám tato luxusní sportovní verze třídy S stojí v garáži, můžete si gratulovat. Dnes jde totiž o jeden z nejcennějších rychlých sedanů na světě, protože celkem bylo vyrobeno jen 7380 kusů. Cena jednoho z nich se šplhá nad milion korun a dolů už nikdy nepůjde. Jen se smiřte s tím, že si takovýto technický skvost bude žádat i pečlivý a pravidelný servis s odpovídající cenou.