Hlavní obsah

Lancia-Ferrari LC2 – závodní placka v aukci

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V automobilových aukcích se dá koupit leccos. Například i auta, ve kterých nikoho a nic nepřevezete a vlastně s nimi ani nesmíte na silnici, jako tahle italská závodní placka. A přece je tolik chceme.

Článek

Závodní speciály skupiny C jsou trochu ošidné. Laikovi připadají všechny stejné, zatímco nadšenec by vyletěl z kůže. Pokud se totiž zavrtáte do historie, tak od sebe Porsche 956, Mazdu 787, Sauber-Mercedes C9, Peugeot 905 a Jaguar XJR-9 jednoznačně poznáte. Jenže to jsou ty úspěšné. Pak zde ještě byla hromada těch, které nevyhrávaly příliš často, a tak si je většina lidí ani nepamatuje.

Foto: Archiv Garáž.cz

V 90. letech se do závodů pustila i placka vzniklá z partnerství Lancie a Ferrari. Inu, bylo to v holdingu, tak proč nevzít to nejlepší z obojího. Éra Delty Integrale v rally se za pár let měla naplnit a koho si vzít při vývoji placky na pomoc, než odborníky z jednoho z nejlepších týmu ve Formuli 1. Tak vznikla Lancia-Ferrari LC2. Vývoj dostal na starost Cesare Florio z týmu Martini Racing, Ferrari dodalo motor 2,6 biturbo V8, Abarth a Dallara zase vyvinuli šasi. Přesto, že se jednalo o výkonnější auto než Porsche 956, kvůli spolehlivosti dosáhlo jen na 3 vítězství.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jeden z těchto vozů nyní míří do aukce RM Sotheby v Miláně. Jde o auto 0009, které ve své krátké kariéře startovalo v Le Mans, Magny-Cours a také v zeleném pekle. Nyní je v červené barvě na závodních pneumatikách Dunlop a čeká na svého příštího majitele. Ten bude muset zaplatit zhruba čtvrt milionu eur, aby podobný skvost získal. Tak doufejme, že ho pak nenechá jen chytat prach v garáži, ale vytáhne ho někdy i na trať.

Reklama

Načítám