Charger je doslova až mystickým modelem. Všechno to v roce 1964 odstartoval zajímavý koncept bez střechy, postavený na základech jiného kupé s názvem Polara. Charger se už tehdy prezentoval jako typický američan s extrémně dlouhou karosérií. Celkově se sice vůz vyráběl v šesti generacích, ale pro nás jsou důležité pouze první tři s tou správnou karosérií kupé. První generace se světlomety schovanými za černou maskou chladiče přišla v roce 1966 a nabízela čtyři pohonné jednotky. Vlastně pouze osmiválec se stoupajícím objemem. Začínalo se na pěti litrech a končilo na více než sedmi. 

Druhá generace prošla výraznou změnou exteriéru. Nová karosérie byla inspirovaná tehdejším vzhledem stíhaček a říkalo se jí byla coke bottle, tedy lahev od koly. Na trh byla uvedena verze R/T a od roku 1969 má krásnou dlouhou masku chladiče rozdělena svislou příčkou. 

Třetí generace se vizuálně opět měnila a Charger dostal o něco menší rozměry, i když menší v americkém slova smyslu, pořád je to obří kára. Zároveň už se zde začali projevovat zpřísňující se emisní limity, které se podepsaly na snižování výkonů a tím i zabily tradičního Chargera, tak jak ho teď můžete vidět. Jedním ze specifik Dodge Chargeru byla bohatá standardní, ale i příplatková výbava, která umožňovovala auto vylepšovat. Námi testovaný kousek R/T 440 Magnum byl největším osmiválcem, který jste si do Chargeru mohli objednat. Objem se vyšplhal až na 7,2 litru a dával výkon 375 koní. Nebyl však nejvýkonnějším. Ještě nad ním stála verze Hemi, která poháněla i závodním Nascar auta, ve kterých osmiválec dokázal točit až 10 000 otáček. Varianta Hemi pak měla výkon 425 koní a objem jen lehce pod sedm litrů. 

Devátá GARÁŽ Vám již tradičně nabídne i další reportáže. Urbič s Ondrou srovnají velká a luxusní SUV s alternativním pohonem. Zvítěží plug-in hybridní BMW nebo hybridní Lexus? Stejně jako naši slavnější kolegové jsme se vydali na nejlepší silnici světa - rumunskou Transfagaras projel Rejloš s Mazdou MX-5. Na závěr Ondra provětrá současnou vlajkovou loď Opelu model Insignia. Sledujte pravidelný čtrnáctideník Garáž v premiéře v neděli ve 20:00 na Youtube.