Ano právě v této kategorii francoužští výrobci automobilů vynikali, navíc vždycky tady nebyla pouze známá trojice Citroen, Peugeot a Renault. Když se podíváme do historie, najdeme i jiné. Například značku Simca, která bohužel do dnešních dní nevydržela. V roce 79 se všechny její modely přejmenovaly na značku Talbot a v polovině 80let značka přestala vyrábět úplně. Dodnes je však součástí koncernu PSA. Jenže o dvacet let dříve na trh vypustila dva příbuzné modely, které odlišoval především motor. Šlo o řadu 1301 a 1501, která se nabízela ve dvojím provedení karosérie. Základní variantou byl čtyřdveřový sedan, jemuž sekundovalo pětidveřové praktické a prostorné kombi. Tedy ono to s nimi nebyla tak jednoduché, jak to vypadá.

Byly tady tedy dva modely 1301 a 1501, které se lišily objemem motoru. Pak ještě můžete najít varianty s různou výbavovou liní a verzi Speciál. To není úplně výbava, ale spíše takový facelift, který přišel na trh na začátku sedmdesátých let. No a k tomu ještě můžeme přidat, že název Speciál ještě vždy neznamenal úplně to samé. Hodně záleželo na trhu, na který daný model šel. Když se ale vrátím k našemu modelu 1501 Speciál, tak můžeme říct, že pod kapotou byl atmosférický čtyřválec 1,5 l s výkonem od 71 k do 81 k. Kombík, který můžete vidět ve videu má právě nejvyšší výkon. Varianta kombi ještě dostala tužší dorazy a péry a na přání šlo měnit diferenciál, který preferoval buďto rychlost nebo sílu. Rozdíly se projevovaly také v interiéru v podobě lehce odlišného designu a zmiňované luxusnější výbavy. Lajcky by se dalo říci, že Simca 1501 Speciál byla něco podobného, jako model GLS od naší domácí automobilky. Více se už dozvíte v přiloženém videu.