Hlavní obsah

Znovuzrození Bugatti Baby – Hračka pro malé i velké kluky

Foto: Bugatti

Hledáte Bugatti, které byste mohli půjčit i svým ratolestem? Tudy prosím!

Na loňském autosalonu v Ženevě si Bugatti dalo takový malý velký dárek k narozeninám – vypadá úplně jako Bugatti typ 35. Jenže na značky jej nepřihlásíte a benzin byste se do něj také snažili natankovat marně. První kusy už se dočkaly sériové produkce a brzy se dostanou k nadšeným majitelům. Že jde o elektrické autíčko pro děti? Ale kdepak. Podle slov automobilky to je spíše „nespoutaný tennager než nějaké »bejby«“.

Článek

Věřte nebo ne, ale tato 75% replika legendárního Bugatti Type 35 je dílem samotné automobilky Bugatti, ovšem ve spolupráci se společností The Little Car Company, která se specializuje na výrobu takovýchto a jemu podobných malých ďáblů.

Autentická oslava originálu, ale s vyšším výkonem

Foto: Bugatti

Bugatti Baby II je sice „hračka“, ale nejen pro malé kluky!

Úplně první takzvané Bugatti Baby spatřilo světlo světa v roce 1926, kdy sám zakladatel automobilky Ettore Bugatti se svým synem Jeanem postavil zmenšenou, avšak přesnou kopii Bugatti Type 35 pro svého nejmladšího syna Rolanda, který měl slavit své čtvrté narozeniny. Původní záměr samozřejmě byl Bugatti Baby postavit jako jednorázovku, ovšem zájem ze strany návštěvníků fabriky v Molsheimu byl tak velký, že se Ettore nakonec rozhodl tuto „minibugatku“ vyrábět. Výroba probíhala v letech 1927-1936, leč z pouhých zhruba pěti set vyrobených kusů se jich dodnes dochoval jen naprostý zlomek z nich.

Rozdíly oproti původnímu Bugatti Baby a novodobé verzi Baby II jsou poměrně zásadní. Původní auto bylo v porovnání s „dospělou“ 35 v měřítku 1:2, nové Bugatti Baby je ale jen o čtvrtinu menší, než je originál. Dalším zásadním pokrokem je také výkon. A díky tomu – v kombinaci s rozumnějšími rozměry – pojme Bugatti Baby II i většího člověka než předškoláka. Vlastně se doporučený věk udává od(!) 14 let. Horní hranice potom dána není…

„Sám Ettore Bugatti byl fanouškem této myšlenky – dokonce vznikla i jedna miniatura s označením Type 52, která byla v nabídce jako samostatný model. To bylo ve své době něco nevídaného,“ řekl Stephan Winkelmann, prezident automobilky Bugatti. „A právě na tuto tradici navazujeme s novým Bugatti Baby II, a je mi tak velkým potěšením, že můžeme spolupracovat se společností Little Car Company, partnerem, se kterým vzájemně sdílíme naše hodnoty. Díky tomuto projektu si úžasný svět automobilky Bugatti zamilují i mladé generace.“

Ikonický design ruku v ruce s moderní technologií

Foto: Bugatti

Bugatti Baby II je postaveno podle moderních měřítek a standardů, ale ctí filozofii originálu

Bugatti Baby II vzniká celkem ve třech verzích. Základní model pod prozaickým označením Base má kompozitní karoserii a 1,4kWh baterii. Pak je tu silnější verze Vitesse s karbonovu karoserií a dvojnásobnou kapacitou baterie. Zajímavé je, že má tato verze i tzv. Speed Key pro „odemčení“ vyššího výkonu, podobně jako tomu je u modelu Chiron v plné velikosti. Pak je tu verze Pur Sang pro opravdové fajnšmekry – je prakticky shodná s verzí Vitesse, až na to, že má ručně zpracovanou hliníkovou karoserii, což odborným řemeslníkům Bugatti trvá těžko uvěřitelných 200 hodin.

Bugatti Baby II nabídne také pozoruhodnou dynamiku. Má zadní pohon, diferenciál s omezenou svorností a hydraulicky ovládané brzdy. K dispozici jsou také různé jízdní režimy. Výchozí nastavení Novice (nováček) nabízí výkon 1,3 koně, tedy přesně 1 kW a rychlost až 20 km/h. V režimu expert však máte pod pravým kotníkem výkon čtyřikrát vyšší, tedy rovnou 5,4 koně a rychlost až 45 km/h.

Ovšem u verzí Vitesse a Pur Sang lze zajít ještě dále. Tady hraje roli již zmíněný Speed Key, který doslova odemkne plný potenciál elektromotoru, což činí 13,4 koně. Je třeba mít na paměti, že při provozní hmotnosti okolo 230 kilogramů nejde zrovna o malou hodnotu – z klidu na 60 km/h zrychlí za velmi slušných 6 vteřin, a rozbzučí se až na rychlost 70 km/h. To však samozřejmě závisí také na hmotnosti řidiče.

Díky moderním bateriím s rekuperací energie nabízí základní model při opatrné jízdě dojezd až 25 kilometrů, u verzí Vitesse a Pur Sang je to potom dvojnásobek. Když se šofér zapomene a dojde mu energie, lze pokračovat v zábavě díky náhradní a snadno vyměnitelné záložní baterii.

Kvalita bez kompromisů – pořád je to Bugatti

Věřte nebo ne, ale s vývojem tohoto vozítka pomáhal britský závodník Andy Wallace, který za sebou nemá nic menšího než vítězství ve slavném 24h závodu Le Mans a třeba i jistý rychlostní rekord s jistým sportovním vozem.

„Když se posadíte do auta a pozorujete tu neuvěřitelnou pozornost k detailům, budí ve vás velmi povědomý pocit z opravdového Bugatti se vší tou precizností a chytrými technickými řešeními – něco jako jsem zažíval v raných fázích vývoje Chironu,“ svěřil se ostřílený mazák Wallace. „Bylo by pochopitelně snazší vyrobit něco s poloviční kvalitou, ale to prostě není styl Bugatti. Bugatti musí být naprostá špička.“

Taková zábava musí něco stát. Základní model Base začíná na ceně 30 tisíc eur, tedy necelých 790 tisíc korun. Silnější verze Vitesse pak vyjde na 43 500 eur (1,1 milionu) a verze Pur Sang na těžko uvěřitelných 58 500 eur, tedy 1,5 milionu našich peněz. Pravda, ta cenovka je opravdu na pováženou, vždyť za ty peníze už koupíte opravdu slušné sportovní auto, jenže vsadíme boty na to, že úroveň zábavy je tu velmi srovnatelná.

Reklama

Související témata:
Načítám