Hlavní obsah

Zběsilý Jeep Wrangler s V8 dělá stovku pod pět vteřin!

Foto: Jeep

Rádi bychom vám představili Jeep Wrangler Rubicon 392. Pokud se vám zdá číslovka 392 podezřele povědomá, pak se není čemu divit – označuje totiž zdvihový objem v kubických palcích. Takže ano, tomuto Jeepu bublá pod kapotou poctivý plnotučný osmiválec, což je pohonná jednotka, za kterou se skalní fanoušci Jeepu Wrangler už nějaký ten pátek modlili. A vůbec nejlepší na tom je, tento projekt není dílem žádného nadšence v garáži, ba dokonce ani tuningové firmy – Jeep Wrangler 392 je výtvor přímo od Jeepu.

Článek

Pokud jsme nadšencům offroadové jízdy právě zvedli srdeční tep, tak bychom je rádi opět uklidnili – jde pouze o koncept. Zatím! Existuje ale reálná šance, že tento zběsilý Wrangler se již zanedlouho stane realitou. Je pravda, že myšlenka nacpat pod kapotu Wrangleru osmiválec tu byla už dlouho, ale z konstrukčního hlediska to údajně nebylo možné, resp. rozumné. Ale nepředbíhejme…

Foto: Jeep

Osmiválcový motor v nabídce Wrangleru? Již brzy se může stát realitou

Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept má pod kapotou 6,4l V8 o výkonu 450 koní a 610 Nm točivého momentu, což je poměrně zásadní zlepšení oproti stávající 3,6litrové V6, která dává 285 koní a 353 Nm, leč také nešlo o úplného lenocha.

Jenže proč to, ksakru, neudělali už dávno, že? Jak ostatně zaznělo z automobilky: „Je pravda, že příznivci Jeepu si už dlouho přejí produkční verzi modelu Wrangler, a je tak dost možné, že toto přání se jim konečně splní.“ Vtip je totiž v tom, že nacpat osmiválec pod kapotu Wrangleru samozřejmě možné bylo, ale dle slov automobilky by v přídi nezbylo dost místa pro deformační zóny, takže hlavním důvodem tu byla bezpečnost.

Jenže tento „nový“ Wrangler 392, byť zatím jen jako koncept, má kompletně přepracovaný přední rám a vylepšené úchyty motoru. Motor konceptu je potom spřažen s osmistupňovou automatickou převodovkou, doplněnou ještě o dvoustupňovou redukci. I to je ostatně jeden z důvodů, proč tento maniak zrychlí z nuly na stovku pod pět vteřin! Něco nám říká, že s ním nebude zábava jen v terénu, ale i na semaforu vedle nic netušících sporťáků…

Všichni však dobře víme, že jeho hlavní devizou nikdy nebude rychlá jízda v přímce. Je tu například zpevněné nezávislé zavěšení typu Dana 44 na všech čtyřech kolech, které je doplněné ještě uzávěrkou diferenciálu rovněž na obou nápravách. Samotný podvozek se dá ještě dodatečně zvýšit o dalších pět centimetrů, následují speciální pružiny od společnosti Fox. Auto jezdí na 17palcových kolech obutých do terénních pneumatik o průměru celých 37 palců.

Celým jménem Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept byl zatím představen pouze na fotografiích v matně černém laku s kontrastním červeným čalouněním, bez bočních oken a s plátěnou skládací střechou. Kapota je vyboulená, aby pojala větší motor, a je doplněna o nasávač vzduchu.

Wrangler jako takový se v současné generaci s kódovým označením JL vyrábí od roku 2018. Dle tradice je možné ho mít ve dvoudveřovém i čtyřdveřovém provedení, se skládací i pevnou střechou, aktuální generace však nabízí (na poměry Wrangleru) poměrně zásadně modernizovaný interiér. Kromě klasického šestiválce Pentastar se dodává ještě s 2,0l přeplňovaným čtyřválcem, u nás v Evropě k nim přibyl ještě 2,2l turbodiesel. Ten je podle ceníku automobilky nejdražší - vyjde zhruba na 1,5 milionu Kč.

Reklama

Související témata:
Načítám