Hlavní obsah

Závodní divize Lamborghini postavila brutální unikát

Foto: Lamborghini

Zíráme na něj s otevřenou pusou. Něco takového nemohl postavit nikdo jiný, než Lamborghini

Lamborghini Aventador je výkvětem mezi supersporty, Aventador Super Veloce je jeho exkluzivnější a rychlejší verzí, vrcholný Aventador Super Veloce Jota pak ještě nedávno kraloval na Nürburgringu. Ani to ale Lamborghini nestačilo a rozhodli se stvořit (ne)skutečného jednorožce. Přivítejte naprosto unikátní speciál SC18, který postavila jako svou prvotinu závodní divize Lamborghini Squadra Corse.

Článek

Už zase to dokázali! Lamborghini zase vytáhlo naprosto nečekaného ušáka z klobouku a jako správný zkušený eskamotér na sebe strhlo pozornost celého sálu. V tomhle má Lambo vážně dlouhou a bohatou praxi, jen si vzpomeňte na čtyřkolové bomby jako Marzal, Pregunta, Sesto Elemento, Egoista, Veneno nebo Centenario, které svého času rozsekaly automobilový svět na kousky. Teď nám všem spadla sanice až na podlahu z unikátního konceptu SC18.

Foto: Lamborghini

Vypadá jako závoďák na útěku. To proto, že ho má na svědomí závodní divize

Postavila ho přímo závodní divize Lamborghini Squadra Corse a je to sakra znát. Jen si dobře prohlédněte jeho ostré linie vypálené laserem a rozřezané žiletkou – základem je Aventador, ale divoký aeropaket ho změnil skoro k nepoznání. Každý jednotlivý panel karoserie má nějakou funkci: nasává chladivý vzduch nebo vydechuje horký, směřuje proudění vzduchu, snižuje vztlak nebo tlačí auto k zemi.

Foto: Lamborghini

Každý kousek karoserie má svou konkrétní aerodynamickou funkci

Výřezy v kapotě, výdechy za předními koly a obrovské sání před těmi zadními, další sání na střeše, žaluzie nad motorem, gigantické třídílné křídlo a mohutný difuzor až u asfaltu. To vše z karbonu a vyvedené v tmavém laku s červenými detaily. Je to tak nádherně zvrhlé, až z toho mrazí. Designéři Lamba mají podepsanou smlouvu s ďáblem, teď je to jasné!

Karbon tu není jen pro efekt, ale především z důvodu odlehčení celého auta. Důkladně se prý odlehčovalo i na jiných místech za použití dalších exotických materiálů, ale Lamborghini zatím nespecifikovalo detaily. Ani neudalo finální váhu, určitě však bude nižší než 1 525 kg, které váží suchý Aventador SVJ.

Foto: Lamborghini

Jde z něj strach. A přesně tak to má být!

Což je dobře, protože SC18 přebírá komplet jeho pohonné ústrojí – 770koňový 6,5 V12 napojený na sedmistupňovou ISG převodovku. SC18 by tak mělo být ještě rychlejší než bájná Jota (stovka za 2,8 sekundy a maximálních 350 km/h), ale rekord na Ringu nečekáme, na to si ho bude jeho majitel asi příliš cenit.

Ano, jedinečný SC18 už má svého majitele, který stál za zrodem celé myšlenky a podílel se i na designu auta. Strašně mu závidíme, strašně! I přes svou extrémnost SC18 může legálně na silnici, což je asi největší majstrštyk celého konceptu. Vážně doufáme, že se na silnici skutečně podívá, protože tohohle peklostroje by byla v klimatizované garáži pod plachtou vážně zatracená škoda…

Reklama

Související témata:
Načítám