Hlavní obsah

Vrcholové české SUV: Podívejte se, jak by vypadala Škoda Enyaq RS s motorem V6 TSI

Foto: Rostislav Prokop

Grafický 3D model představuje pouze naší vizi, nejde o reálný vůz

Bylo, nebylo. Kdyby. Takhle začínají mnohá vyprávění smyšlených příběhů, přičemž naše dnešní grafická vize nebude výjimkou. Spolu s talentovaným designérem jsme vytvořili virtuální model Škody Enyaq RS v provedení se zážehovým šestiválcem. Líbilo by se vám, kdyby švihácká škodovka jezdila i na benzin, a ne jenom na elektřinu?

Článek

Když mladoboleslavská Škoda Auto odhalila finální podobu elektrického Enyaqu, kdekomu spadla brada. Svět totiž spatřil poměrně líbivý a schopný elektromobil, nicméně padaly i otázky, jak by vůz vypadal, kdyby dostal také spalovací provedení.

Foto: Lukáš Kukla

Takhle vypadá originální Škoda Enyaq iV 80× Sportline

Protože má Enyaq platformu MEB, která zástavbu spalovací jednotky bez velkých zásahů neumožňuje, vzali jsme základy z Volkswagenu Touareg a posadili na ně karoserii předmětné škodovky.

O výslednou vizualizaci se zajisté postaral náš dvorní návrhář Rosťa Prokop, který Enyaqu V6 TSI prakticky vdechl vizuální život.

Foto: Rostislav Prokop

Plná maska musela pryč, aby se vzduch dostal k chladičům

Tvar karoserie musel být lehce upraven, což se zásadně odráží vpředu, kde bylo kvůli přístupu vzduchu do chladičů nutné vyměnit plnou masku za průchozí lamelovanou. Jelikož se bavíme o modelu RS TSI, tak kvůli jasné identifikaci SUV dostalo ještě další pruhy denního svícení umístěné v nárazníku.

Boční linie kopírují elektrický Enyaq, avšak s tím rozdílem, že u V6 TSI byla použita kola z lehkých slitin bez aerodynamických krytů. Jestliže se zadíváte pozorně, objevíte kromě loga RS na blatníku rovněž obří vrtané brzdové kotouče. Kvůli nim na auto dáte jen obří ráfky, což by běžně znamenalo ztrátu pohodlí, ovšem ne u našeho modelu, který disponuje vzduchovým podvozkem.

Foto: Rostislav Prokop

Koukněte na brzdy, jsou vrtané a obří

Ladně se přesunujeme k zádi, kterou bylo nutné z důvodu vedení výfukového systému lehce přizvednout. Jinak zde najdete diodové lampy kopírující styl originálu, stejně tak i obří křídlo a nápisy hlásající příslušnost k RS TSI. Největší změnou prošel pochopitelně zadní nárazník, který nyní hostí dvě koncovky sportovního výfukového systému.

Pod kapotou poté pracuje třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 340 koní, který posílá skrze osmirychlosní automatickou převodovku točivý moment 450 Nm na všechna čtyři kola. Maximálka je elektronicky omezená na 250 km/h, zrychlení z nuly na sto činí 5,8 sekundy a provozní hmotnost necelých 2,1 tuny.

Foto: Rostislav Prokop

Záď je upravená, a to kvůli zástavbě výfuku

Pokud se ptáte na zavazadelník, pak na vás vzadu čeká 850 litrů objemu. Do nádrže dáte 90 litrů paliva, přičemž průměrná spotřeba hlásá 11,3 litru benzinu na sto. Nechybí ani tažné zařízení, v základu otypované na 750 kg pro nebrzděný a 2 750 kg pro brzděný přívěs.

Výbava vozu poté obsahuje vychytávky typu matrixové světlomety, pasivní noční vidění, obří displej infosystému, televizní přijímač nebo head-up displej s rozšířenou realitou. Nepřijdete ani o Simply Clever prvky, zahrnující mimo jiné přehledný organizér v kufru či přípravu na příslušenství pro přepravu domácích mazlíčků.

Foto: Rostislav Prokop

Škoda Enyaq RS TSI hostí zážehový motor 3.0 V6

Znovu ujišťujeme, že tento vůz neexistuje, Škoda Auto jej nebude vyrábět a celý tento koncept je pouze ideou naší redakce a designéra Rostislava Prokopa, podobně jako ostatní Naše prototypy. Proto určitě nežhavte infolinku mladoboleslavského výrobce.

Kdyby se tento model skutečně vyráběl, pak by jeho základní cena byla okolo 2,1 milionu korun s daní a byl by řazen na vrchol nabídky se statusem nejdražší sériové škodovky z celé modelové palety.

Jenže není a nebude. Není to škoda? Co myslíte? Hlasujte v naší anketě a dejte nám vědět, zdali by se vám benzinový Enyaq s mocným šestiválcem líbil.

Líbila by se vám Škoda Enyaq v provedení RS TSI s motorem 3.0 V6?
Proboha, vyrobte to! Chci to!
73,3 %
Líbila, ale nekoupil bych si ji
13,4 %
Líbila, ale v TDI
8 %
Spíše nelíbila, TSI mi k ní nesedí
1 %
Absolutně ne! Kacířství!
4,3 %
Celkem hlasovalo 3444 čtenářů.

Reklama

Načítám